Avatar billede mr-fister Nybegynder
21. december 2003 - 14:42 Der er 11 kommentarer

Iframe til include hvordan?

Min side ( www.Mr-Fister.dk ) er skrevet med iframe, jeg ville meget gerne have lavet om det hele om til php.

Men jeg ved ikke hvordan man gør.

Evt. nogle der kunne hjælpe med at lave det. I kan score 200 point, hvis jeg gider og hjælpe.

Tjek siden: www.Mr-Fister.dk
Avatar billede mr-fister Nybegynder
21. december 2003 - 15:38 #1
www.mr-fister.dk/lyd/index.php

Hvordan får man linkene i det includerede til at gen-includere sig?
Altså f.eks et link i nyhederne: shownews.php?id=105
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2003 - 17:32 #2
I for eksempel shownews.php skal du inkludere alt det omgivende menu og infobokse.
Avatar billede cen Nybegynder
21. december 2003 - 17:34 #3
du skal lave det omvendt... sådan at du har shownews.php, og så includere den, f.eks. top.php, og bund.php

eks. på shownews.php:
<?php include("top.php");
echo "Her skal nyhed nr $_GET['id']; være!";
include("bund.php"); ?>
Avatar billede mr-fister Nybegynder
21. december 2003 - 17:35 #4
Ja, det ved jeg. Men det er det jeg gerne ville have hjælp til, kan jeg nemlig ikke finde ud af.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2003 - 17:44 #5
Mere præcis hjælp kan vi ikke give uden at se din kode
Avatar billede mr-fister Nybegynder
21. december 2003 - 17:47 #6
sandbox: Hvis du ville hjælpe, for du selfølgelig adgang til ftp-serveren, hvis du jo så fixer det hele.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2003 - 17:50 #7
Hvorvidt jeg vil hjælpe afhænger af hvor rodet koden er. Derudover må der ikke gives point som betaling hvis løsningen ikke er tilgængelig for alle brugere på Eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2003 - 17:51 #8
Endelig vil jeg ikke på forhånd love at "fixe det hele" uden at have aftalt en reel timeløn, som regnes i kroner.

At afhjælpe et problem er noget ganske andet end "at fixe det hele".
Avatar billede mr-fister Nybegynder
21. december 2003 - 17:54 #9
sandbox: Tror det kan gøre lidt ligemeget så. Jeg har fundet en der ville hjælpe.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
07. januar 2004 - 22:14 #10
f.eks. sådan her:

<?
if (isset($_GET['side'])) {
include ("$_GET[side].php");
}
else {
include ("forside.php");
}
?>

og dine link til dine sider skal se sådan ud:

<a href="index.php?side=forside">forside</a> så includer den siden forside.php

ret smart syntes jeg selv :D
Avatar billede boye_14 Nybegynder
07. januar 2004 - 22:15 #11
og der hvor koden er skal så stå i din index.php, der hvor du skal have dit tekst til at stå.