Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 01:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

JavaScript forskel på lokal og remote server? Stort problem!

Hej alle - den her er virkelig grum,

jeg er ved at udvikle et website, der blandt andet har en dropdown menu.
Jeg har en server kørende på min osx maskine, apache+php+mysql, jeg tester både på den og på en xp maskine, det hele er på samme lokal netværk.

Her (på lokal netværk) virker det hele perfekt! I alle de browsere vi har testet det i.

Når jeg smider det op på en webserver (har prøvet på to, den ene sat op stort set som min server) laver siden JavaScript errors når jeg laver mouseover på dropdown menuen, den kommer slet ikke frem!

Det mærkelige er at HTML koden på lokal maskinen og den der kommer fra remote maskinen er 100% procent ens!! (har checket med 'filemerge', udv. værktøj - byte for byte éns!)

IE siger det sædvanlige 'object expected' mildest talt ikke nogen medd. man kan bruge til noget..

For at gøre en lang historie kort:
Er der noget der ændrer på JavaScripts, alt efter om de kommer fra en maskine på samme lokalnetværk som den maskine man selv er på eller ej?? Det er det eneste jeg kan forestille mig skulle være galt...!

Håber der er nogen der forstår hvad dælen jeg snakker om...
Hvis det kan hjælpe, er der et link til sitet på min firma-server her : http://www.topdog.dk/temp/sydsverige.dk/

Tusind tak for alt hjælp på forhånd!!
// Halfdan
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 01:44 #1
Broken link, når jeg forsøger at finde javascriptet ?-)
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 01:46 #2
Har lige ændret location til http://www.topdog.dk/temp/sydsverige/
Måske er det det?
Kigger lige videre.
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 01:50 #3
scripts/dropDown.js findes åbenbart ikke ...
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 01:52 #4
scriptet er her:
http://www.topdog.dk/temp/sydsverige/scripts/dropdown.js

... tænker lige på om det kan være noget med case sensitivity på filerne på serveren`??
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 01:52 #5
Hov, kom lige til at tænke på, om der måske kunne være noget med små/store bogstaver ...

-- hvis i bruger en M$-server internt og en ekstern server baseret på *nix vil det give problemer !-)
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 01:54 #6
Hold kæft hvor var det mega mega sindssygt!!
Det var jo bare fordi de eksterne servere lavede lort i case'en!!
Jeg har brugt to timer på at debugge det!!!!!
wow.

// Halfdan
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 01:55 #7
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. december 2003 - 01:56 #8
what a bitch

så har du da lært det til en anden gang :)
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 01:57 #9
Så må man jo sige velbekomme '-)
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 01:58 #10
Min server er Mac OS X med Apache 1.3.28 og PHP 4.3.4 ... det er jo en unix maskine.
topdog.dk er FreeBSD med Apache 1.3.27 og PHP 4.3.0.

OSX er jo faktisk FreeBSD... fatter det ikke..
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 01:59 #11
Derfor viste jeg mit link ...

Hvis ikke jeg havde viderestillingen (framingen) ville det første link virke !-)
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 02:05 #12
Og man kan vel udlægge det en anelse mere:

URL'er er ikke case-sensitive, men interne referencer er det på *nix-maskiner ...
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 02:06 #13
hvorfor er den det så ikke på min lokal maskine???
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 02:08 #14
Udvikler du på en MAC ?-)
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 02:10 #15
Selvfølgelig.
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 02:13 #16
Har aldrig selv for alvor brugt Macs, så en forklaring kan jeg ikke give, men jeg kender problematikken, jvf. ovenstående ...

Whitehat kører nemlig også på en linux (Redhat tror jeg), så mine interne links er nødt til at være omhyggelige ...
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 02:14 #17
Der er en anden ting på sitet, nu hvor vi alligevel er der.
Den yderste dropdownmenu til højre forsvinder ikke når den er åbnet.
Det er lige meget hvor mange elementer der er i den, og det er den samme php funktion der laver alle menuerne. Så den er jo ens med de andre.
Har desværre ikke haft så meget tid til at kigge på det, der er jo en del andre ting på sitet...

Nogen der har en idé?
Tak for hjælpen, nu går jeg i byen.
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 02:19 #18
numMenus = 4;

Du har vel 5 menuer ?-)
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 13:36 #19
hæ hæ, sådan går det når man ikke læser scriptet ordentligt igennem.... :)
Men så er endnu en bug væk fra sitet, det er jo fedt!

Gud ved om der er mere eller om du ska' ha' nogle point roenving?
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 14:26 #20
Det er der vel ikke (ellers kan du jo komme igen !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede half_d Nybegynder
21. december 2003 - 15:14 #21
Det var nogle let tjente point hva? :)
Men sådan er det jo når man går i panik... det var i al fald super at der var én der havde øjne i hovedet i nat (det var ikke mig)

Jeg glæder mig godt nok til at få sitet færdig og afleveret til kunden, så skulle det være jul!

tak for hjælpen og god jul
// Halfdan
topdog.dk
Avatar billede roenving Novice
21. december 2003 - 19:26 #22
-- og tak for points ;~}