Avatar billede 4b4dk Nybegynder
19. december 2003 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fil checker

(MX!)

Er det muligt at lave en funktion der checker om en fil eksistere og derudfra udfører en kommando/funktion.

ex

check if file ../../lal.zip if (there == yes) { gotoAndPlay...) else.. Så sketseret... ??
Avatar billede mat Nybegynder
19. december 2003 - 20:21 #1
Såvidt jeg ved kan actionscript ikke tjekke den slags. Jeg vil tro et vilkårligt serverside sprog kan dette - så kan du jo bare kalde det og få returneret et svar til din flashfil.
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
19. december 2003 - 20:39 #2
Uh.. det udstrækker sig langt over mine evner.. Min server understøtter ASP.. hvis det er nogen hjælp :)
Avatar billede mat Nybegynder
19. december 2003 - 23:08 #3
Jeg har lige lavet et lille eksperiment, og det ser ud til at virke fint :)

Lav en asp-fil, der ser sådan her ud:

<%
dim fs
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if fs.FileExists(Server.Mappath("din_fils_navn")) then
  response.write("min_var=success")
else
  response.write("min_var=error")
end if

%>

Og i din flashfil skriver du:

l = new LoadVars();
l.onLoad = function(s) {
    if (s) {
        if (this.min_var == "success") {
            _root.gotoAndStop(2);
        }
l.load("test.asp");

mvh mat
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
19. december 2003 - 23:30 #4
skal asp filen ikke læses ind i flash med  loadvars ?
Avatar billede mat Nybegynder
19. december 2003 - 23:37 #5
resultatet af den bliver behandlet af flash jo :)
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
20. december 2003 - 12:48 #6
Oki.. så forstår jeg det ikke helt.. skal man ikke altid loade externe vars ind via loadvars el. i <embed med querystrings ?
Avatar billede mat Nybegynder
20. december 2003 - 13:01 #7
Hvad mener du? Jeg bruger jo LoadVars i ovenstående.

Du kalder jo bare på et eksternt script, som tjekker om pågældende fil er på serveren, og responderer alt efter resultatet. thats it.
Avatar billede olf Nybegynder
22. december 2003 - 15:35 #8
Og bemærk (som mat skriver) at det er PÅ SERVEREN at filen findes - ikke på brugerens lokale pc'er!
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
29. december 2003 - 13:45 #9
svar
Avatar billede mat Nybegynder
29. december 2003 - 14:25 #10
ok