Avatar billede ps1000 Nybegynder
19. december 2003 - 00:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ram-priser

Er der nogen der ved hvorfor ram priserne til bærbare pludselig er steget inde på EDB-priser.

Måske et dumt spørgsmål????????

Jeg skal bruge:
Type: SO DIMM 144-pins
Bit: 64bit
Latency: 7,5ns
Standard: 3. Parts

Og priserne har jo taget en himmelflugt, der vil noget. Er det fordi, der er mangel på udbydere, eller har de skruet priser opad på grund af Julen.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
19. december 2003 - 01:06 #1
Hejsa
Så vidt jeg kan se, så er de ram du omtaler ikke steget helt vildt. Ofte når rammene stiger, så skyldes det tit "udbud og efterspørgsel" - dvs. når rammene ikke er helt så moderne (forældet), så stiger de ofte selvom de ikke er de hurtigste.

Skipper
Avatar billede ps1000 Nybegynder
19. december 2003 - 01:20 #2
Hej Skipper,

Se himmelflugten hér:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494717909

Det gør da bare ondt, at se, at jeg er en uge for sent på den.

Joan
Avatar billede inglenook Praktikant
19. december 2003 - 01:32 #3
Har lige checket priserne ved Novatech, 256Mb for £34.08 (ca.360dkr) Jeg koeber naesten alt tilbehoer fra dem og er aldrig blevet skuffet. Hvis du har lyst til at koebe fra dem kan jeg nok hjaelpe da jeg bor i England. Se http://www.novatech.co.uk/NOVATECH/Components/a2b16c3d0e0x1y0z1p0s0n0m0
Avatar billede ps1000 Nybegynder
19. december 2003 - 01:40 #4
Hej Inglenook,

Har lige fulgt dit link, og må lige bruge lidt mere tid på at kigge på produkterne.

Grunden til PQI valget, er at på PRC-Data's hjemmeside, er der andre brugere, der har anbefalet rammen, og de fleste har den samme bærbare som jeg. Derfor bør jeg kunne være sikker på, at PQI er kompatibel med min bærbare.

Det er jo lidt af en jungle, og jeg vil være helt sikker på, at jeg får købt den rigtige ram.

Vender tilbage senere.

Joan
Avatar billede egidiussen Nybegynder
19. december 2003 - 08:46 #5
Det kan meget let være misvisende at kigge på prisudviklingen da kun én firma forhandler de ram lige pt., da det som jeg nævnte før godt kan være, at de ram er blevet forældet - det kunne jo være, at der er flere firmaer som solgte netop de ram for et par uger siden (og den pris du ser nu var den nyreste) men af den ene eller anden grund ikke sælger den type ram mere.

Skipper