Avatar billede gittemejlhede Nybegynder
18. december 2003 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BOF eller EOF - fejl! Tabellen er IKKE tom

"SELECT t_kundeEmne.email FROM t_kundeEmne WHERE t_kundeEmne.interesse like '1*';"

Kan man ikke sige sådan: '1*'?

Altså at den skal udvælge alle de poster i tabellen, hvor der i kolonnen "interesse" forekommer et 1-tal. Der kan være poster hvor der kun står 1, men der kan også være poster hvor der står 1,2,3 osv. Datatypen er tekst.

Når man kører samme forespørgsel i access er der ingen problemer.
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 11:49 #1
Prøv sådan her:

"SELECT t_kundeEmne.email FROM t_kundeEmne WHERE (t_kundeEmne.interesse like '1%');"

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 11:49 #2
Men jeg tror IN vil være mere pålidelig at bruge!

//>Rune
Avatar billede gittemejlhede Nybegynder
18. december 2003 - 12:41 #3
Tak Rune jeg tror at det virker, jeg har prøvet også at sætte % foran 1-tallet. Hvad mener du med at IN er mere pålidelig
Avatar billede medions Nybegynder
18. december 2003 - 12:42 #4
Det var den ikke alligevel, jeg havde noget andet i tankerne...
Godt du fik det til at virke.
Thx 4 Poinz

//>Rune