Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
18. december 2003 - 10:57 Der er 8 kommentarer

event ved session.Timeout el Application_End

Jeg skal kunne sætte nogle værdier ind i databasen om at en bruger er logget ud, når session.timeout eller når application slutter.

Jeg har indtil videre sat dette ind i Global.asax:

protected void Session_End(Object sender, EventArgs e)
{
        logout();
}

protected void Application_End(Object sender, EventArgs e)
{
      logout();
}

public void logout()
{
  MySqlConnection conn = connection();
  MySqlDataAdapter logAdapter = new MySqlDataAdapter("Select userlogid, username, logevent,logdescription from userlog",conn);
  MySqlCommandBuilder logbuilder = new MySqlCommandBuilder(logAdapter);
  logAdapter.MissingSchemaAction =  MissingSchemaAction.AddWithKey;

  DataSet ds = new DataSet();
  logAdapter.Fill(ds,"userlog");

  DataRow logrow = ds.Tables["userlog"].NewRow();
  logrow["username"]= Request.QueryString["username"];
  logrow["logevent"]= "SessionTimeout";
  logrow["logdescription"]=" ";
  ds.Tables["userlog"].Rows.Add(logrow);
  logAdapter.Update(ds,"userlog");

}

Men der sker ikke noget. Jeg har sat Session.Timeout til 1 min. Gør jeg noget galt, eller er det måske slet ikke sådan her det skal løses?

Pernille
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
18. december 2003 - 13:28 #1
Det kan være denne oversigt hjælper dig:
http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000329

Måske der sker en Exception som du ikke bemærker? Så skal du have fat i Application_Error.
Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
18. december 2003 - 14:16 #2
Tak, der sker heller ikke noget ved Application_Error. Men det virker ved Session_start, det er jo bare ikke der det skal gøre noget.
Avatar billede erve Nybegynder
18. december 2003 - 19:09 #3
"Session_End: Denne event indtræffer når en brugers session udløber."
Sessionen udløber som default vist først efter 20 minutter. Denne frist kan konfigureres et eller andet sted.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
18. december 2003 - 19:21 #4
Det er jo det hun allerede gør ...
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
19. december 2003 - 19:25 #5
Sig til hvis du finder ud af det, pernille. Jeg sidder med præcis det samme.

Det burde altså være Session_End der virker
Avatar billede burningice Nybegynder
28. december 2003 - 03:58 #6
har du prøvet at køre noget debugging, ala skrive til en fil eller eventloggen i din Session_End-metode, for at se om den overhovedet bliver udført?
Avatar billede pernille_bergman Nybegynder
27. maj 2004 - 14:52 #7
...
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
27. maj 2004 - 18:01 #8
hvad fandt du ud af?