Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:28 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

kan ik finde den anden com på netværket!!

jeg har sat et krydset kabel i enden af ver computer men de kan ik finde hindanen...hva skal jeg gøre...:)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 18:31 #1
1: har du givet dem IP'er og subnet maske?

eks:
PC 1
IP: 10.0.0.1
subnetmaske: 255.255.255.0

PC 2
IP: 10.0.0.2
Subnetmaske: 255.255.255.0

2: kan du pinge PC'erne?
pinge PC 2 fra PC 1?
pinge PC 1 fra PC 2?
Avatar billede bjarkebundgaard Nybegynder
17. december 2003 - 18:32 #2
Først skal du tjekke de har samme IPscope. Prøv så at pinge hinanden. Kan du pinge den anden pc, burde der ikke være noget problem. Hvis du med "se" mener du ikke kan se den anden computer under andre computere, så vær sikker på du er i samme arbejdsgruppe, og at du har noget delt på dine computere (f.eks. en mappe).
Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
17. december 2003 - 18:33 #3
er xp du kører med på begge maskiner så skal du installere den protocol der hedder netbios
Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:34 #4
der står at der er tilsluttet et netværks kabel...jeg prøver lige det der med arbejdsgruppe ved ik lige hvad i mener med at "pinge".
Avatar billede riversen Nybegynder
17. december 2003 - 18:34 #5
nielschristiansen: tcp/ip er vel ligeså godt nok
Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:34 #6
okay det prver jeg lige så :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 18:36 #7
cold => du skal give dem en IP og subnetmaske (se 18:31:54)

pinge

Win2000/XP
start -> kør cmd -> ping xxx.xxx.xxx.xxx

Win9x
start -> kør command -> ping xxx.xxx.xxx.xxx

xxx.xxx.xxx.xxx => Ip'en på den anden PC

hvilket styresystem er der på PC'erne?
Avatar billede nielschristiansen Nybegynder
17. december 2003 - 18:36 #8
ikke hvis det er xp har prøvet det en masse gange og den vil ikke finde de andre maskiner uden netbios
Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:40 #9
det er xp ja
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 18:48 #10
IPX/SPX med netBIOS/BEUI er en "lappe" løsning, som man bruger hvis man ikke kan finde ud af TCP/IP ;o)
jeg har ikke oplevet problemer med XP og TCP/IP.

Det man skal være opmærksom på med XP er dens indbyggede firewall, som skal slås fra.. under egenskaber for LAN forbindelsen -> en af fanerne der står der om den indbyggede firewall.

cold => har du givet dem IP'er?
Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:51 #11
ja jeg har givet dem ip'er
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 18:52 #12
kan du pinge PC'erne?

pinge PC 2 fra PC 1?
Pinge PC 1 fra PC 2?

hvis du under netværkssteder i adresse baren skriver \\xxx.xxx.xxx.xxx
finder den PC'en så?
xxx.xxx.xxx.xxx => IP'en på den anden PC

har du slået XP's firewall fra?
Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:55 #13
så nu virker det tak for hjælpen...ved ik rigtigt hvem der skal ha point :S help :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 18:57 #14
hvilken løsning brugte du? (TCP/IP eller IPX/SPX med NetBIOS/BEUI)
Avatar billede coldfusion Nybegynder
17. december 2003 - 18:59 #15
lavede gav dem samme arbejdsgruppe navn gav dem ip'er og slog firewallen fra så jeg ved ik rigtigt hvad der gjorde det store udslag...:D
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. december 2003 - 19:01 #16
så du brugt lidt af min løsning.. jeg er tilfreds med 40 pointz ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. december 2003 - 21:12 #17
Takker for pointz! ;o)