Avatar billede larslind Nybegynder
17. januar 2001 - 13:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

frames

min hjemmeside er lavet i frames.
Når jeg søger på den, på diverse søgemaskiner finder de en enkelside, altså uden min navigationsside og man kan ikke komme nogen vvvvegne, surt.
Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem, altså at søge maskiner altid finder min index.html først m.v.h
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 13:40 #1
www.metamaten.dk kan lave noget så den kun tager f.eks din index.htm side med, men du burde laver et link i bunden af hver side der føre til din startside.
Avatar billede hchristensen Nybegynder
17. januar 2001 - 13:49 #2
Det bedste er også det mest simple: lad være med at bruge frames! Brug heller ikke FrontPage eller WISYWIG editorer i almindelighed. Det bedste er ren håndskrevet HTML....
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 13:50 #3
hchristensen<--> Hvem siger han bruger FP? Søgemaskinerne er også ligeglade med programmet det er lavet i!!
Avatar billede hchristensen Nybegynder
17. januar 2001 - 14:03 #4
Ingen siger han bruger FP. Det er bare et generelt råd. Og nej - det er meget vigtigt hvordan du laver din HTML kode. FP laver en meget rodet og uklar kode, som bl.a. indeholder nogle \'ekstra\' MS features. Resultatet bliver over kode, som søgemaskinernes roboter ikke kan læse. Tro mig - jeg ved det fra første hånd.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 14:04 #5
Det at man har nogle gode metatags burde kunne rette op i det.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 14:08 #6
det er da den mest usammenhængende sætning jeg nogensinde har lavet, men prøv at kigge på www.123ferie.dk (lad som om det er den 24-12-00;o))
Vælg klidekode og se så, den er lavet i FP men en søgemaskine burde stadig kunne få noget godt ud af det.
Avatar billede hchristensen Nybegynder
17. januar 2001 - 14:09 #7
Klart, men de fleste ønsker jo en god placering og kombinationen af god, ren kode OG gode meta tags er betydeligt bedre end gode meta tags og snasket kode.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. januar 2001 - 14:10 #8
prøv http://dk.ljweb.com/client.html og se hvad der sker !

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else { document.location = \"index.html\"; }
    }

    Rebuild();
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 14:14 #9
Ljweb<-->Hvad består tricket i, kan ikke lige regne det ud?
Nå ja, og hvad med en tur til Island i stedet? www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=9303
Avatar billede hchristensen Nybegynder
17. januar 2001 - 14:17 #10
tommyf: 123ferie.dk kører meta tags efter kunstens regler. Jeg laver en søgning på altavista.dk med +sommerhuse +vesterhavet +udlejning som er 3 af dine keywords i dine meta tags. 123ferie.dk kommer ikke op blandt de 50 første. Kun hvis jeg medtager amtoft er der hit, men der er totalt også kun 2 hits på den søgning. Til din info søger jeg på det nyeste endnu ikke releasede indeks, som indeholder over 5 mio. danske sider
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. januar 2001 - 14:22 #11
tommyf >> loades en side uden at være i et framesdokument vil index.html loades

Man kunne lege videre og parameteroverføre den side der er hittet og få tegnet korrekt frameset og vise den side som kunden oprindeligt er interesseret i
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 14:29 #12
Tvivler på at det ville være anderledes hvis koden ikke var fra FP. Kvasir har ikke noget imod det, der har jeg i hvert fald fået mange hits fra.

Desuden tror jeg at altavista snuppede min side før at jeg fik opgraderet mine metatags, har sagt at den skal smutte forbi en tur, så må vi jo se hvad der sker, hvor lang tid går der før den ændre det?
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 14:31 #13
www.fanoespecialisten.dk/
er blandt de 20 øverste, ved søgning på de tre første, og lavet i FP.
Avatar billede hchristensen Nybegynder
17. januar 2001 - 14:34 #14
OK - jeg giver mig! :-(

Jeg tror at av allerede har været forbi og læst dine nye tags - prøv at se om et par dage....

Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 14:38 #15
1. www.braad-poulsen.dk = Stone\'s WebWriter 3 / Ligner mest noget FP har lavet
2. ikke værd at nævne = ??
3. www.braad-poulsen.dk = Stone\'s WebWriter 3 / Ligner mest noget FP har lavet
4. www.mola-safari.dk/strandhytten/strandhytten.htm = FP
5. www.dkguide.dk/feriehus/4_04.html = ??
6. www.ferieogfri.dk/0182h.htm = FP
7. www.ferieogfri.dk/0182h.htm = FP
8. www.fanoespecialisten.dk = FP
9. ikke værd at nævne = Homesite
10. www.ringkobingfjord.dk/skaven_strand/ = FP
Avatar billede larslind Nybegynder
17. januar 2001 - 22:13 #16
Jeg har indsat i index.html
<META NAME=\"robots\" CONTENT=\"INDEX, NOFOLLOW\">
og<META NAME=\"robots\" CONTENT=\"NONE\">på undersider,men intet hjælper.
ydermere
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else { document.location = \"index.html\"; }
    }

    Rebuild();
// -->
</SCRIPT>
men intet er løst, stort ????
m.v.h larslind

Avatar billede limemedia Nybegynder
17. januar 2001 - 22:16 #17
larslind >> scriptet skal ind på alle undersider i framesettet ! ikke index.html
Avatar billede larslind Nybegynder
17. januar 2001 - 22:51 #18
scriptet er indsat i alle undersider, og slettet fra indexet

det fungere desværre ikke ???

larslind

Avatar billede limemedia Nybegynder
17. januar 2001 - 22:54 #19
hvis du nu prøver at loade en underside direkte i browseren vil den redirecte til index.html
Avatar billede larslind Nybegynder
17. januar 2001 - 23:09 #20
nu kan jeg ikke komme på undersiderne ??

den skriver fejl HTTP 404

larslind
Avatar billede larslind Nybegynder
17. januar 2001 - 23:10 #21
nu kan jeg ikke komme på undersiderne ??

den skriver fejl HTTP 404

larslind
Avatar billede pwn Forsker
28. februar 2008 - 00:11 #22
Jeg søger løsning på samme problem, men kan ikke se, at der er nogen lige for i ovenstående. Hvad gør man, havd indsætter man evt. og hvor en underside søges frem, så den automatisk går til index-siden? Er konklusionen af ovenstående, at der kun er gode metatags, der kan minimere "skaden"?

mvh
P
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2008 - 00:22 #23
Du skriver i en syv år gammel tråd - og der er en verden til forskel på søgemaskiner i 2001 og i 2008  ;o)
Avatar billede pwn Forsker
28. februar 2008 - 00:31 #24
Ups - det havde jeg ikke lige set.
Jeg tror jeg opretter et spm., men tak for tippet:-)