Avatar billede petersteph Nybegynder
17. december 2003 - 17:06 Der er 3 kommentarer

Serialization problem

Jeg ønsker at serialize (binært) en ArrayList indeholdende nogle objekter (til en fil). Hvis ArryListen er 20000 elementer lang går det fint og jeg kan deserialize uden problemer. Hvis ArrayListen er 50000 eller derover får jeg en System.StackOverflowException.
Jeg arbelder kun med klasser (ikke struct's). Hvordan kan der så komme stack overflow???
Avatar billede herchin Nybegynder
22. december 2003 - 11:31 #1
En idé som jeg ikke har prøvet... Arraylist har en capicity property, som kan styre max elementer i listen. Prøv at sætte den og se om du får samme fejl. Ellers skal jeg med glæde undersøge problemet nærmere. Det lyder mystisk!
Avatar billede herchin Nybegynder
22. december 2003 - 11:40 #2
Stack overflow kan også ske hvis mængden af funktionskald på stakken er for høj. Så hvis du f.eks. har noget rekurssivt til at serialize med, ja, så har du problemet.
Avatar billede wisen Nybegynder
29. juli 2004 - 16:16 #3
... hvad bruger du til at serializere med ?