Avatar billede anhansen Nybegynder
17. december 2003 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

foreach med alle webcontroller på side.

Hej igen folks..

Jeg er ved at lave en "slet alt" knap. Den skal tømme alle textbokse og unchecke alle checkboxe på en side.

Kan man ikke lave en foreach der på en måde løber igennem alle controls..

Synes jeg har prøver med foreach(Control ctrl in this.Controls)

Men kan ikke rigtigt finde ind til textboksene.. Kun til textbox controls...

Håber på hjælp...
Avatar billede z42cool Nybegynder
17. december 2003 - 14:07 #1
foreach (Control c in Controls)
{
  if (c is TextBox)
  {
    ((TextBox)c).Text = "";
  }
  if (c is CheckBox)
  {
    ((CheckBox)c).Checked = false;
  }
Avatar billede repsak Nybegynder
17. december 2003 - 14:11 #2
jeg ville nok samle TextBoxe og checkboxe i hvert sit array og så løbe DEM igennem. Men ellers kan man gøre det sådan:
foreach(Control ctah in this.Control){//går udfra at dette er korrekt siden du selv skriver det
if(ctrl is TextBox)
((TextBox)ctrl).Text="";
else if(ctrl is CheckBox)
((CheckBox)ctrl).Selected=false;

}
Avatar billede repsak Nybegynder
17. december 2003 - 14:11 #3
ok, så hedder den Checked :-)
Avatar billede z42cool Nybegynder
17. december 2003 - 14:13 #4
repsak>> Hvorfor hulen vil du samle kontrollerne i arrays????
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. december 2003 - 14:16 #5
Ikke helt... I controls er der kun en resourcebasedliteralcontrol, htmlcontrol, og en literalcontrol...
Avatar billede repsak Nybegynder
17. december 2003 - 14:17 #6
z42cool -> ja, det kommer nok også lidt an på hvor mange kontroller han har. Det vil være uoptimalt at gennemløbe en masse unødvendige kontroller. Den løsning som vi begge har skrevet vil
1) være lettere at læse/skrive
2) være ganske brugbar medmindre det drejer sig om MASSER af kontroller hvilket de færreste websteder gør. :-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. december 2003 - 14:24 #7
På siden er der faktisk næsten ikke andet end disse.. Og derfor er der ikke så meget overhead, altså kontroller som ikke skal checkes..
Avatar billede z42cool Nybegynder
17. december 2003 - 14:27 #8
repsak>> Der vil da under alle omstændigheder være et større overhead på at oprette og initialisere 2 arrays til at indeholde TextBox/CheckBox instanser, med mindre du har en speciel løsning på dette.
Avatar billede repsak Nybegynder
17. december 2003 - 14:29 #9
måske... :-) Jeg synes bare at det nogle gange er pænere design... Men ved nærmere eftertanke tror jeg heller ikke at jeg ville bruge det her