Avatar billede tomn1 Nybegynder
16. december 2003 - 23:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortering på flere værdier

Hej

Jeg har ved i XSL at lave noget sorteringen af mine XML-data, så de vises sorteret.

Er det muligt at sortere på flere felter på én gang? Altså hvis man f.eks. har fornavn og efternavn i hver sit felt, og ønsker primært at sortere på efternavn og sekundært på fornavn.

På forhånd tak!

Mvh Tom
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2003 - 23:40 #1
Yep - du laver bare to <xsl:sort> elementer med hver deres kriterie, f.eks.:

<xsl:sort select="efternavn" data-type="text" />
<xsl:sort select="fornavn" data-type="text" />

(Kan lægges enten i en <xsl:apply-templates/> eller en <xsl:for-each />)
/CS
Avatar billede tomn1 Nybegynder
17. december 2003 - 00:25 #2
Lige hvad jeg havde behov for.
Tak for det hurtige svar!  :-)

Mvh Tom