Avatar billede pc_freak Nybegynder
16. december 2003 - 19:45 Der er 7 kommentarer

services.msc

Jeg har et problem, jeg deler mapper og sætter dem til at alle kan læse indholdet men når man åbner dem fra en anden pc, spørger den om brugernavn og password...
Avatar billede pc_freak Nybegynder
16. december 2003 - 19:52 #1
hmmz fik vidst lidt forkert emne, det fordi der er pillet meget meget lidt ved services.msc (tweaking) men det skulle ikke være det! ville bare lige skrive det hvis der er en eller anden service der giver dette problem hvis den bliver stoppet!
Avatar billede bredker Nybegynder
16. december 2003 - 19:52 #2
du skal oprette en bruger på din egen maskine med samme brugernavn og passwod , som der er logget ind med på den anden maskine
Avatar billede pc_freak Nybegynder
16. december 2003 - 19:55 #3
nej jeg skal ikke for den er sat til "ALLE" skal have læse adgang og virker også hvis jeg deler mapper på samme måde på en anden pc!!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
16. december 2003 - 19:59 #4
det er et normalt problem i xp og 2000
prøv det lige , så tror jeg at problemet er løst
Avatar billede pc_freak Nybegynder
16. december 2003 - 20:05 #5
virker ikke!

Uddyber lige hvad problemet er:

Jeg åbner \\computernavn på min pc
og så spørger den om brugernavn og password

lige meget hvad jeg skriver der viser den hvilke delte mapper der er.
men hvis jeg prøver at åbne en mappe, siger den: "Access Denied, please contact the system administrator!"
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. december 2003 - 20:10 #6
enten skal du gøre som bredker siger, eller også skal du aktivere gæstekontoen
Avatar billede pc_freak Nybegynder
16. december 2003 - 20:18 #7
Hmmz gæste kontoen er aktiveret på BEGGE pc'er og hvis jeg laver en konto med samme brugernavn og password hjælper det ikke :'(