Avatar billede jbjerre Nybegynder
17. januar 2001 - 10:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Postnummerering

Jeg skal oprette postnummerering i et tekstfelt i en formular, baseret på resultatet af en forespørgsel.
Er der nogle der har forslaget til en kode ???.
Avatar billede janbangm Nybegynder
17. januar 2001 - 10:48 #1
Jeg er ikke helt med på hvad du mener
Avatar billede piphans Nybegynder
17. januar 2001 - 12:19 #2
Heller ikke mig?

Du må nok lige omformulere spørgsmålet
Avatar billede jbjerre Nybegynder
17. januar 2001 - 18:52 #3
Jeg har en formular med en underformular i formularvisning.
I underformularen har jeg oprettet et tekstfelt.
dette tekstfelt skal indeholde en nummerrering af de enkelte poster.
Håber dette er mere forståligt.
Avatar billede janbangm Nybegynder
17. januar 2001 - 19:34 #4
Hvis du opretter et felt i din underformular der hedder det samme som dit ID felt i hovedformularen kan du i egenskabsarket for underformularen indstille overornet felt til feltet i hvorvedformaulren og underornetfelt til feltet i underformularen. Så mener jeg at feltet i underformularen automatisk vil få tildelt værdien i overformularen.

Jeg ved ikke om dette er svar nok. Ellers skriver du igen
Avatar billede jbjerre Nybegynder
17. januar 2001 - 21:14 #5
Min underformular er en filterformular, som sorterer efter \"type\" og \"postnummer\" ( angivet i hovedformularen ), de poster som retuneres i underformularen ønskes nummerreret som 1, 2, 3, osv. i en tekstboks.
Avatar billede piphans Nybegynder
18. januar 2001 - 08:21 #6
Skal dette nummer gemmes i nogen tabel, eller skal det kun vises på formularen?
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. januar 2001 - 15:12 #7
Jeg tror der skal noget programmering til. men jeg kan ikke ryste en eksempel ud af ærmet lige nu. Hvis du vil, må du gerne sende mig databasen så skal jeg kikke på det. Adressen er Access@edb.dk
Avatar billede kru Nybegynder
18. januar 2001 - 15:20 #8
Du kan evt. forsøge med en Static variabel.

I det ubundne tekstfelt der skal indeholde nummereringen skriver du som rækkekilde:

=counter()

I klassemodulet opretter du en funktion i stil med flg.:

Function counter()
Static Nummer As Integer
Nummer = Nummer + 1
counter = Nummer
End Function

Hvis du knokler rundt en masse med formularen, requeryer og skifter data ud manuelt eller whatever der gør det ikke virker med Static (Du kan risikere den tæller videre), kan du alternativt bruge en Public variabel istedet, så du kan nulstille den, hvis listen skiftes ud. F.eks således:

Public AltNummer As Integer

Function AltCounter()
AltNummer = AltNummer + 1
AltCounter = AltNummer
End Function

Private Sub Form_WhateverEventMakesTheProblem()
AltNummer = 0
...etc...
End Sub

Om du vil gemme nummereringen eller ej kan du selv bestemme dig til.

Håber det hjælper.... :o)))
Avatar billede jbjerre Nybegynder
18. januar 2001 - 15:57 #9
Tak for tilbudet, men løsningen er fundet.
Avatar billede jbjerre Nybegynder
18. januar 2001 - 16:01 #10
Hej kru.

Jeg benyttede løsningen med public, og det fungerer perfekt.
Tak for hjælpen.
Avatar billede kru Nybegynder
19. januar 2001 - 08:12 #11
velbekomme... ;o))