Avatar billede mortenrisager Nybegynder
15. december 2003 - 15:12 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Information til bruger - popup vindue

Hej

Når et nyt vindue åbnes påbegynder jeg dataindsamling. Imens må brugeren ikke kunne bruge funktionerne i vinduet. Derfor skal jeg låse vinduet indtil data ankommer, dog max 2 min.
Jeg forstiller mig følgende animeret tekst til brugeren indtil data ankommer:  'Henter data'
Hvert sek. skiftes imellem følgende tekster:
'Henter data'
'Henter data.'
'Henter data..'
'Henter data...'

Programmet SKAL kunne håndtere andre ting imens.
Avatar billede martin_moth Mester
15. december 2003 - 15:47 #1
Brug en timer, sæt dens interval til 1000 (= 1 sek), og i dens eventhandler sætter du

strTekst = strTeskt & "."

hvor du har defineret strTekst = "Henter data" som en public variabel. Du kan så sætte en tæller på også:
i = i+1
og er i>120 er der gået 2 minutter.

Bemærk, at du får 120 punktummer - det er måske lidt rigeligt, så overvej om intervallet fx. skal være 5 sek
Avatar billede mortenrisager Nybegynder
15. december 2003 - 15:53 #2
Hvordan låser det vinduet ?
Avatar billede martin_moth Mester
15. december 2003 - 16:04 #3
Nå ja - det havde jeg lige overset.

Opret en ny form, hvorpå du har din "henter data"

Så viser du den i modal :o)

Altså frmVent.Show 1
Avatar billede sion Nybegynder
16. december 2003 - 22:56 #4
Opfylder det ikke dit problem blot at deaktivere formen?
Altså Martin Moths foreslag, og inkludér en timer sat til det interval du ønsker som timeout. Timeren kan f.eks. hedde "tmrHentData".
Når data hentningen startes:
  Me.Enabled = false
  tmrHentData.Enabled = true

Ved timeout (tmrHentData_time) eller ved udført data hentning:
  tmrHentData.Enabled = false
  Me.Enabled = true
  Beep 'Færdig :)

-Sion
Avatar billede martin_moth Mester
18. december 2003 - 12:34 #5
mortenrisager?