Avatar billede netfest Nybegynder
16. januar 2001 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overclocking

Hej
jeg har følgende pc:
AMD k6-2+ 500 MHz på et ASUS p5 a bundkort med 96 Mb SD-PC100 Ram
Harddisk på 8.6
kort: ISA lydkort, et PCI netkort og et TNT2 grafikkort på AGP bus
vis jeg nu skulle overclocke det hvilken måde skulle jeg så gøre det så jeg fik mest
ud af det
Avatar billede hotpop Novice
16. januar 2001 - 22:16 #1
En AMD k6-2 500 MHz kører 5 x 100 Hz på bussen så overclocking er udelukket
Avatar billede zippy Nybegynder
16. januar 2001 - 22:25 #2
jeg mener på det bundkort kan du via bios overclocke din Cpu men du ville få for lidt ud af det til det kan betale sig men ellers læs mere på www.MKdata.com der finder du en masse om clock og bus facktor og frikvenser så kan du selv regne hvor meget du kan få ud af der og den stadig køre stabilt
Avatar billede driis Nybegynder
16. januar 2001 - 22:51 #3
Du kan hæve enten multiplieren eller BUS frekvensen. Jeg kan ikke lige huske, om det skal gøres via jumpers eller i BIOS på dit board, men det kan du læse dig til i manualen. En K6-2 er ikke multiplier locked, så jeg vil anbefale først at prøve at hæve multiplieren - det påvirker nemlig ikke andre dele af computeren end processoren.

K6-2 er svjv ikke lavet større end 500 MHz, hvilket er en ret god indikator for, at 500 MHz er tæt på maksimumsydelsen for K6-2 designet. Derfor kan du nok ikke regne med at kunne overclocke den med ret meget - jeg vil sige, du skal være glad, hvis du kan få den op på mere end 550 MHz uden voldsom køling.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 02:53 #4
Enig med driis :)
Avatar billede stalle Nybegynder
29. januar 2001 - 16:22 #5
Hvordan finder jeg lige ud af hvad min busfrekvens er!?

Det står IKKE i min manual. Er der et lille utillity der kan \"læse\" den!

/Stalle