Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
15. december 2003 - 11:27 Der er 6 kommentarer

formater XML

Hej,

Jeg har denne XML, som ser ud til at den godt kunne bruge en gang formatering:

<result>&lt;RetrieveTreeResponse id=&quot;123&quot;&gt;

    &lt;Node id=&quot;1&quot; title=&quot;TopLevelNode1&quot;&gt;

        &lt;Node id=&quot;2&quot; title=&quot;2LevelNode1&quot; /&gt;

        &lt;Node id=&quot;3&quot; title=&quot;2LevelNode2&quot; /&gt;

    &lt;/Node&gt;

    &lt;Node id=&quot;4&quot; title=&quot;TopLevelNode2&quot; /&gt;

&lt;/RetrieveTreeResponse&gt;</result>

Er der nogen, der kan hjælpe med dette?

Jeg genererer den med denne kode:

var myTree:XML = new XML(stockResultObj.response.firstChild.firstChild.firstChild.childNodes[1]);
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
15. december 2003 - 16:21 #1
Det, jeg leder efter er vel en url-decoding af strengen.
Avatar billede _k Nybegynder
15. december 2003 - 16:39 #2
Jamen, så er det vel unescape() du leder efter?
Avatar billede xesz Nybegynder
15. december 2003 - 18:53 #3
<RetrieveTreeResponse id="123"> <Node id="1" title="TopLevelNode1"> <Node id="2" title="2LevelNode1" /> <Node id="3" title="2LevelNode2" /> </Node> <Node id="4" title="TopLevelNode2" /> </RetrieveTreeResponse>

Er det dét du leder efter? lavede en rawurldecode() i php!
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
15. december 2003 - 19:41 #4
brug af unescape() sådan her:

trace(unescape(myTree.toString()))

Hjælper ikke på sagen - spytter det samme ud.

PHP duer ikke til dette, skal gøres inde i Flash...
Avatar billede xesz Nybegynder
15. december 2003 - 20:21 #5
ok! Troede bare du ville have det dekodet, for at sætte det ind i et script!
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
15. december 2003 - 20:23 #6
Nej, jeg vil gerne have at den tracer dette ud:

<RetrieveTreeResponse id="123"> <Node id="1" title="TopLevelNode1"> <Node id="2" title="2LevelNode1" /> <Node id="3" title="2LevelNode2" /> </Node> <Node id="4" title="TopLevelNode2" /> </RetrieveTreeResponse>