Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 09:46 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

KUN password ikke brugernavn.

Jeg sider og roder med FP, og jeg har en side der skal password beskyttes.

Det skal bare være en (password) kasse, hvor jeg skal skrive et password. Det skal ikke være navnet på den fil jeg vil kalde. Er det så svært ??....kan sku ikke finde ud af det !?...lorte spasser bus.

-Peter
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. december 2003 - 09:48 #1
Brug lige et pænere sprog herinde... det der gider vi ikke se på...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
15. december 2003 - 09:49 #2
har du mulighed for asp eller php på dit webhotel?

det kan laves i Javascript, men det e ikke sikkert, da koden kan lures, hvis man laver Vis Kilde
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 09:55 #3
nanoq...
:p
det var vist bare en joke :)

jeg har asp og php !!
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 09:58 #4
ved ikke hvad jeg skal skrive i FP ?...kan kun finde noget om det, hvor det er username + password = filename, og det er ikke lige det jeg skal bruge ?!

så fandt jeg ogsp noget java, men det kom op i en boks, hvor der stod noget(java) man ikke kunne rette i !
Avatar billede htm Nybegynder
15. december 2003 - 10:02 #5
Lille simpelt javascript som sender dig til det du har indtastet .html altså hvis du indtaster password ryger du til password.html

<form>
<input type="password" name="adgang" size="20" />
<input type="button" value=" OK " onclick="location=this.form.adgang.value+'.html'">
</form>
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:06 #6
htm.
hvad nu hvis jeg vil ha`et pass det hedder noget andet en filen ? kan man ikke det !?
Avatar billede htm Nybegynder
15. december 2003 - 10:08 #7
så er det bedst at lave det i php eller asp.
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:12 #8
ok...men hvordan gør man det !??

Password : test

hvis rigtig --->  /download.htm
hvis forkert--->  /login.htm

hvordan får jeg det til at virke !???
Avatar billede htm Nybegynder
15. december 2003 - 10:16 #9
Dette burde være nok, læg det i en fil og kald den login.php - for at det skal være bedst skal du også tjekke for om cookien login er sat på download.php

<?php
$kodeord = "test";
if (isset($_POST['password']) && $_POST['password'] == $kodeord)
{
setcookie("login","ok");
header("location: download.php");
}
else
{
?>
<form action="login.php" method="post">
<input type="password" name="password>
<input type="submit" value=" login ">
<?php
}
?>
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:20 #10
skal det være download.php !? for der kan jeg ikke bruge mit FP til at lave mine forskellige download link.?..og så ved jeg ikke hvordan jeg gør !? *gg*
Avatar billede htm Nybegynder
15. december 2003 - 10:21 #11
hvis du vil lave noget tjek på om cookien login er sat, så ja.
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:23 #12
sorry...ved ikke lige hvad du mener med (cookien login er sat på download.php)
??
hvor ser jeg det !?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:23 #13
er rimlig noob til dette her
Avatar billede htm Nybegynder
15. december 2003 - 10:28 #14
du tjekker det ved at smide dette ind i toppen af dit dokument:

<?php
if (isset($_COOKIE['login']) && $_COOKIE['login'] == "ok")
{
  header("location: login.php");
}
?>
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:42 #15
det hele virker fint nok nu....hvis jeg skriver et forkert pass, loader den bare siden igen, som den skal. Og hvis den får det rigtige pass, kan jeg se den loader min download.php. Problemet er bare nu at den viser ikke min download.php side.?? Men kan det være fordi jeg skriver det i et forkert sprog !?

Det har er min download.php --->  er det rigitg ?????

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
</head>

<?php
}
else
{
?>
<?php
}
?><p align="center">&nbsp;</p>
<p align="center"><b><font color="#666666" size="4">Download</font></b></p>
<p>&nbsp;</p>
<p align="center"><font color="#666666"><b>Skype</b></font></p>
<p align="center"><font color="#666666"><b>MsN</b></font></p>
<p align="center"><font color="#666666"><b>Vejviser</b></font></p>
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 10:47 #16
den viser bare en tom side, når jeg skriver det rigtige pass !`?
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
15. december 2003 - 11:13 #17
hvad skal jeg gøre !????
Avatar billede htm Nybegynder
15. december 2003 - 11:32 #18
Du skal bare skrive det jeg skrev i Kommentar: htm
15/12-2003 10:28:35 øverst i download.php
Avatar billede Kengun Praktikant
16. december 2003 - 07:55 #19
altså indsette dette....

<?php
if (isset($_COOKIE['login']) && $_COOKIE['login'] == "ok")
{
  header("location: login.php");
}
?>

...i toppen af dit download.php dokument.