Avatar billede skakke Nybegynder
17. september 1999 - 10:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

print page med javascript

Hvordan gør man det? Er der nogen chance for, at man kan få det til at virke i netscape?

Avatar billede justincase Nybegynder
17. september 1999 - 11:15 #1
IE4+ og IE5+ mener jeg.

window.print()

:)

JustinCase
Avatar billede justincase Nybegynder
17. september 1999 - 11:16 #2
NN4+ selvfølgelig. Og ikke mener jeg, det virker !!

:)))
Avatar billede justincase Nybegynder
17. september 1999 - 11:16 #3
Og du slipper ikke for print dialogen.
Avatar billede skakke Nybegynder
17. september 1999 - 11:20 #4
Du er en stjerne :)
Avatar billede skakke Nybegynder
17. september 1999 - 11:25 #5
Why dows this not work...
Både netscape og explorer 4 skriver tast ctrl+ p...

    <script LANGUAGE="JavaScript">                        if ((navigator.appVersion) >= 4)
                        {
                        document.write('<FONT FACE="VERDANA,HELVETIVCA,ARIAL" SIZE="1">');
                        document.write('<A HREF="java script:window.print()');
                        document.write('">Udskriv denne side</a></FONT>');
                        }
                        else
                        {
                        document.write('<FONT FACE="helvetica,arial,sans-serif" SIZE="1">Tast crtl + P for at udskrive denne side!</FONT>');
                        }
                        // End -->
                    </script>
Avatar billede justincase Nybegynder
17. september 1999 - 11:43 #6
Fordi at navigator.appversion retunerer mere info end 4.

NN  :  4.61 [en] (Win98; I)
IE  :  4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows 98)

brug navigator.appVersion.charAt(0) istedet.

:)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 1999 - 12:01 #7
Men når de så kommer til version 10 går det galt, hvis du kun siger
charAt(0)...
Avatar billede skakke Nybegynder
17. september 1999 - 12:03 #8
    <script LANGUAGE="JavaScript">                    <!--
                        if ((navigator.appVersion.charAt(0)) >= 4)
                        {
                        document.write('<FONT FACE="VERDANA,HELVETIVCA,ARIAL" SIZE="1">');
                        document.write('<A HREF="java script:window.print()');
                        document.write('">Udskriv denne side</a></FONT>');
                        }
                        else
                        {
                        document.write('<FONT FACE=helvetica,arial,sans-serif SIZE=1>Tast crtl P for at udskrive denne side!</FONT>');
                        }
                        // End -->
                    </script>

This sjit wont wørk in ns 3.0! Skiver bare firkanter...
Avatar billede skakke Nybegynder
17. september 1999 - 12:05 #9
Mener du 10 eller 1.0. ? (Begge er vist ude af "optimeringsbilledet" for dette projekt)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. september 1999 - 12:07 #10
Jeg mente 10 :-) Ment både som en joke, og som et nyt "år 2000 problem".
Avatar billede jumper Nybegynder
18. september 1999 - 00:53 #11
Brug dog

if ((document.layers)||(document.all))

Dermed er du sikker på at koden kun bliver udført i en 4.0 browser eller højere. Netscape 4.0 og højere bruger document.layers, IE 4.0 og højere bruger document.all

/Thor