Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:14 Der er 19 kommentarer

Speciel link

hey alle eksperter...

jeg kunne virkelig godt tænke mig at lave et link - ja, det lyder enkelt, men nej!

jeg vil f.eks. lave et link, som åbner 2 html sider.
d.v.s jeg laver 3 Iframes, og jeg laver et link i Iframe 1, og når jeg så trykker på det link jeg har lavet, åbner den en side i Iframe 2, og en anden side i Iframe 3...

læg mærke til at jeg vil bruge Iframes...

hvordan gør jeg???

eller kan det overhovedt lade sig gøre???

jeg er ikke så god med scripts, så det ville være dejligt hvis i kan forklarer de detajleret...

på forhånd mange tak...
Avatar billede roenving Novice
14. december 2003 - 19:16 #1
<a href="sidenTilIframe2.html" target="Iframe2" onclick="parent.frames['Iframe3'].location.href='sidenTilIframe3.html'">Skift to sider</a>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 19:20 #2
Hmm.. var der ikke noget med at parent.Iframe3 er hurtigere end frames['Iframe3'], idet den så ikke skal nede og rode i framene, for at finde Iframe3?
Eller gælder det kun forms?
Avatar billede roenving Novice
14. december 2003 - 19:25 #3
Tjah, jeg har set den brugt som en sikkerhedsforanstaltning, men du har muligvis ret !-)
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:27 #4
jeg kan ikke få den til at virke..
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:34 #5
den siger at der er opstod en scrip fejl.

den siger:

Linie 10
tegn 1
Fejl parent.frame3['Iframe3'].location er null og ikke et objekt
kode 0
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:35 #6
ups..skrive fejl...  "parent.frames"
Avatar billede roenving Novice
14. december 2003 - 19:37 #7
Har din frame et name="Iframe3" ?-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 19:38 #8
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:47 #9
jaa...jeg har givet den navnet Ifram3
Avatar billede the_game Nybegynder
14. december 2003 - 19:49 #10
fuck...ups...fejl igen...

ja..jeg har give den navnet Iframe3
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. december 2003 - 20:01 #11
hmm.. det burde være meget enkelt.. på din side har du:

<iframe src="en_side.htm" name="Iframe2"></iframe>

<iframe src="en_anden_side.htm" name="Iframe3"></iframe>

Af links bruger du så:
<a href="sidenTilIframe2.html" target="Iframe2" onclick="parent.frames['Iframe3'].location.href='sidenTilIframe3.html'">Skift to sider</a>

Husk at bruger stort "I" frames['Iframe3'] og target="Iframe3", hvis du har kaldt dem Iframe2 og Iframe3 (stort "I").
Avatar billede the_game Nybegynder
23. december 2003 - 22:48 #12
jeg kan ikke få det til at virke...

og jeg forstår ikke hvorfor....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 23:52 #13
Måske skal der bare stå: onclick="parent.frames['Iframe3'].document.location.href
Dvs "document.location" i stedet for bare "location"..

Men det burde virke:

<iframe src="en_side.htm" name="ifrm2"></iframe>

<iframe src="en_anden_side.htm" name="ifrm3"></iframe>

<a href="#" onclick="parent.ifrm2.document.location='sidenTilIframe2.html' parent.ifrm3.document.location.href='sidenTilIframe3.html';return false">Skift to sider</a>
Avatar billede roenving Novice
24. december 2003 - 06:12 #14
>>the_game

Prøv at vise din kode -- enten med et link eller en kopi !-)
Avatar billede the_game Nybegynder
29. december 2003 - 13:17 #15
<html>

<head>
<title>No title</title>
<meta name="generator" content="no">
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">
<p>&nbsp;</p>
<iframe src="en_side.htm" name="ifrm2"></iframe>

<iframe src="en_anden_side.htm" name="ifrm3"></iframe>

<a href="#" onclick="parent.ifrm2.document.location='sidenTilIframe2.html' parent.ifrm3.document.location.href='sidenTilIframe3.html';return false">Skift to sider</a>

</body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
29. december 2003 - 14:11 #16
Hvis den side er din øverste skulle det virke, men hvis den er inden i en anden side (som (i)frame !-) skal du udskifte parent med window !o]
Avatar billede the_game Nybegynder
03. januar 2004 - 18:35 #17
hmm...forstår ik helt..
Avatar billede roenving Novice
04. januar 2004 - 00:37 #18
Hvad forstår du ikke ?-)
Avatar billede eds Nybegynder
07. januar 2004 - 23:23 #19
Hmm.. prøv den her:

<html>

<head>
<title>kift to sider </title>
</head>

<body bgcolor="white" text="black" link="blue" vlink="purple" alink="red">
<p>&nbsp;</p>
<iframe src="en_side.htm" name="ifrm2"></iframe>

<iframe src="en_anden_side.htm" name="ifrm3"></iframe>

<a href="#" onclick="parent.ifrm2.document.location='sidenTilIframe2.html'; parent.ifrm3.document.location.href='sidenTilIframe3.html' ;return false" ;>skift to sider</a>

</body>

</html>