Avatar billede pc_freak Nybegynder
14. december 2003 - 11:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mysql_query noget ikk lig noget andet

<?php $pladserresav = mysql_query("SELECT * FROM lan_pladser WHERE pladsbruger!='' & pladsbetalt=0"); $pladserresav2 = mysql_num_rows($pladserresav); echo "$pladserresav2"; ?>

Den outputter alle der er blanke altså '', hvordan gør man så den outputter det modsatte, altså det man gør med != i normal php :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. december 2003 - 11:59 #1
måske
<?php

$pladserresav = mysql_query("SELECT * FROM lan_pladser WHERE pladsbruger NOT NULL AND pladsbetalt=0");
$pladserresav2 = mysql_num_rows($pladserresav);
    echo "$pladserresav2";

?>
Avatar billede pc_freak Nybegynder
14. december 2003 - 12:37 #2
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource on line 157

hvis jeg skriver pladsbruger=NOT NULL eller pladsbruger='NOT NULL' giver den ikke error men siger 0 linjer :'(
Avatar billede sukos Juniormester
14. december 2003 - 12:50 #3
Plejer da at virke med !=''
Måske du mangler "lidt luft"

<?php
$pladserresav = mysql_query("SELECT * FROM `lan_pladser` WHERE `pladsbruger` !='' AND `pladsbetalt` = 0");
echo mysql_num_rows($pladserresav);
?>
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. december 2003 - 12:50 #4
Prøv at rete:  pladsbruger NOT NULL til:  pladsbruger is NOT NULL

$pladserresav = mysql_query("SELECT * FROM lan_pladser WHERE pladsbruger is NOT NULL AND pladsbetalt=0");
Avatar billede sukos Juniormester
14. december 2003 - 12:51 #5
Og skal man ikke bruge to && i stedet for èn, hvis man ikke skriver AND?
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. december 2003 - 12:51 #6
Eller så bruger man <> i SQL som Not equal
Avatar billede pc_freak Nybegynder
14. december 2003 - 14:03 #7
eagleeye smid et svar
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. december 2003 - 14:04 #8
Ok det gør jeg da gerne ;)