Avatar billede sita Nybegynder
16. januar 2001 - 17:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win2000 network guide

Jeg har to comp. med et netkort i hver(100/10Mbps PCI Ethernet Slave). Derefter har jeg sat et krydset cabel imellem maskinerne.
Der er Windows Me på den ene og Win2000 på den anden.
Nu er spoergsmålet så! Hvad gør jeg nu?
Der er vist en guide i Win2000, men hvor?
Avatar billede sita Nybegynder
16. januar 2001 - 21:03 #1
Jeg har kørt Hjemmenetværk-guiden på WinMe maskinen og den diskette man kan lave derfra virker ikke i Win2000.
På min Win2000 maskine ser det ud til udfra den lille tegning nede i højre hjørne at der er forbindelse (til kablet i det mindste). Der står \"Speed 100 Mbps....sent 256 packets received 0 packets).
På min Win98 maskine er det første der står når den bliver genstartet, at man skal skrive sin netværksadgangskode. Når jeg så gør det skriver den at den ikke kan tjekke det da der ikke er nogen netværksserver el.lign.

Hvad gør jeg?
Avatar billede sita Nybegynder
16. januar 2001 - 21:09 #2
Nu har jeg så været inde under hjælp og fejlfinde.
Windows fejlfinding sagde at det var konstateret at computernavnet var brugt et andet sted også (eller noget i den retning). Det ændrede jeg på og fik at vide at computeren skulle genstartes inden det virkede.
Jeg genstartede og ...... nu spørger den inden Windows kommer frem om Brugernavn : Adgangskode: og Domæne:
Jeg sætter dem ind og svaret er:
\"Brugernavnet kunne ikke kontrolleres af netværket. Windows kan kun bruges hvis brugernavnet godkendes af netværket\"
Hjæææææææææææælp!!!!!!!!!!!!!

Avatar billede hotpop Novice
16. januar 2001 - 22:04 #3
nu har du husket at oprette brugeren i win2000, ikk? (måske et dumt spørgsmål) men ellers akn du jo ikke logge på win2000!
Avatar billede sita Nybegynder
16. januar 2001 - 22:15 #4
TJoo, det tror jeg nok. Under users/passwords er der tre brugere. På WinMe\'en skal udfyldes brugernavn, password og domæne. Jeg aner ikke hvad domænet er?
::::::?:????:?+..+.+.............++++?????
Avatar billede hotpop Novice
17. januar 2001 - 12:27 #5
Behøves ikke at være domaæne, kan også være workgroup.
Højreklik på denne computer - egenskaber - Network Identification - her er der 2 muligheder: Network ID og Properties (network id er nok den guide du ikke kunne finde og properties er hvor du fortæller win2000 om den er på domæne el. workgroup, her vælger du workgroup når du kører m. twisted pair kabel)
Avatar billede sita Nybegynder
17. januar 2001 - 14:14 #6
Ja, nu har jeg været inde og tjekke om den var sat til domæne eller workgroup. Undervejs d.v.s. i går har jeg haft den sat til begge, men nu står den godt nok til workgroup.
Den anden comp.(WinMe) siger stadig at den ikke kan kontrollere brugernavn etc. Det er som om der slet ikke er hul igennem.
Avatar billede sita Nybegynder
18. januar 2001 - 13:27 #7
OK, nu har jeg fundet ud af at saelgeren af comp havde oprettet et netvaerk og derfor ogsaa et domaene. Nu haaber jeg at det kan loese det.
Avatar billede hotpop Novice
18. januar 2001 - 15:58 #8
ok. held og lykke!
Avatar billede sita Nybegynder
19. januar 2001 - 23:11 #9
Ja, det var det!