Avatar billede xtr Nybegynder
14. december 2003 - 05:18 Der er 5 kommentarer

Links/billede

Hejsa sidder med et lille script der viser alle de filer der ligger i en mappe, men ville gerne ha det sådan at når man føre musen hen over http://localhost/billeder/blabla.jpg så kom der en lille boks der viser selve billedet... altså sådan at de folk der eks ska ha baggrunde kan se den inden de henter....

og så i en størrelse der hedder 80*80

ved ikk det vilde om det så det ville være rart med lidt help ......

-----------------------------------------------

<p align="center"><strong><font color="#FFFFFF" size="6"><b>Billede Index <font color="#000000"><em></em></font>
</b></font></strong></p>
<p align="center"> <br >
  <a href="java script:history.back()">Tilbage</a> </p>
<p align="left"><br >
  <br >

</p>
<body>
<p align="left"><br >
  <br >
  <?php
  $filedir = ".";
  if ($handle = opendir("$filedir")) {
      while (false !== ($file = readdir($handle))) {
          if ($file != "." && $file != ".." && $file != "index.php") {
              echo(".&nbsp;&nbsp; <a href=\"$file\">$file</a> [".fsize($file)."]<br>\n");
          }
      closedir($handle);
  }
function fsize($file) {
  if(is_file($filedir.$file)){
      $kb=1024;
      $mb=1048576;
      $gb=1073741824;
      $tb=1099511627776;
      $size = filesize($file);
      if($size < $kb) {
      return $size." B";
      }
      else if($size < $mb) {
      return round($size/$kb,2)." KB";
      }
      else if($size < $gb) {
      return round($size/$mb,2)." MB";
      }
      else if($size < $tb) {
      return round($size/$gb,2)." GB";
      }
      else {
      return round($size/$tb,2)." TB";
      }
?>
</p>
<p align="left">&nbsp;</p>
<p align="left">
  <br >
  </body>
</p>
Avatar billede webmasterm Nybegynder
14. december 2003 - 17:04 #1
Har du prøvet på hotscripts.dk ?
Avatar billede xtr Nybegynder
14. december 2003 - 19:35 #2
..... det var så ikk det jeg spurgte om.. for ja self har jeg da det.. har været de steder jeg selv mener jeg kunne få hjælp men har ikk kunne finde noget nogen steder .. og hat.. hvis du nu liiige læser hva jeg skriver så ved jeg ikk så meget om det ...

er der andre der kan komme med et mere fornuftigt svar .... ?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2003 - 21:33 #3
Overlib kan klare det.

http://www.bosrup.com/web/overlib/

Prøv at se første eksempel på http://www.bosrup.com/web/overlib/features.html

Du skal naturligvis have de små udgaver af billederne lavet i forvejen.
Avatar billede xtr Nybegynder
15. december 2003 - 03:23 #4
okay.. ser da ret smart ud, MEN.. når vi her snakker om det er en side med over 700 billeder på så har jeg IKKE tænkt mig at sidde og lave 700 små billeder som så ska vises via et javascript.. sry. men ellers mange tak for din hjælp..

nej jeg ska bruge noget der læser indholdet af det link.. altså læser det som linket peger på.. og da det kun er en  jpg, gif, eller bmp fil.. kan der ikk ske der store skade..

men ja er lost
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2003 - 13:27 #5
Det vil da give en vildt stor mængde trafik, hvis brugerne skal hente det komplette billede for at vise den lille udgave. For slet ikke at tale om at det vil være alt for langsommeligt for de modem-brugere, der stadig findes.

Der er jo ingen, der siger, at du skal lave dine thumbnails manuelt.

Sæt et system op, der automatisk laver en thumbnail af et uploadet billede, og vedligeholder en db med adresse på både thumbnail og normalt billede. Så laver du bare et link til det store billede, hvor overlib viser det lille billede. Dette link laver du med noget PHP, så der er ikke meget manuelt pilleri krævet.