Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 19:47 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problemer med argumenter i funktion

Endnu en gang har jeg et problem...det her er snart ved at overstige min forstand :(

Min funktion definition er således:

    function Blink(Felt,AntalBlink) {

og i onLoad har jeg skrevet følgende

onLoad="AntalBlink=1;Blink('Blink',AntalBlink)"

Jeg har også i starten af dokumentet skrevet følgende:

    var AntalBlink=0

så jeg kan ikke se hvad der skulle gå galt. Ikke desto mindre får jeg at vide at "Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode", den fejl får jeg for onLoad linjen :( Men ikke om jeg kan se, hvad der skulle være galt.

Jeg har for øvrigt også prøvet at skrive

onLoad="AntalBlink++;alert(AntalBlink)"

men så fik jeg at vide at "Et objekt var ventet" for den linje. :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2003 - 19:50 #1
Det nemmeste er vel bare at definere din variabel et sted på siden

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var AntalBlink=0;
//-->
</SCRIPT>
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 19:52 #2
Det er jo netop det, jeg skrev, at jeg gør i starten af dokumentet ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2003 - 19:53 #3
Og så virker det også,  hvis du ikke har andre fejl.
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 19:55 #4
Det virker jo netop ikke...det er derfor jeg skriver ;) Men jeg kan ikke se hvad jeg skulle have gjort galt.

<BODY onContextMenu="return false" onLoad="AntalBlink++;Blink('Blink',AntalBlink)">
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 19:55 #5
Hvordan ser dit body-yag ud ?-)
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 19:56 #6
He he...for en gangs skyld læste jeg dine tanker, roenving *G*
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 19:56 #7
Så har du en linje i funktionen, som genererer den fejl ...
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 19:57 #8
Okay...der er i hvert fald ikke noget inde i selve funktionen der ikke fungerer, for nu har jeg kortet det ned til

    function Blink(Felt,AntalBlink) {
        alert(AntalBlink)
    }

men stadig samme fejl :(
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 19:57 #9
Damn, jeg er dygtig til at læse tanker igen  *G*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2003 - 20:00 #10
Fejlen kan være andetsteds - har du et link til siden?
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:01 #11
Hmmm...mystisk...der må være en fejl et sted i nærheden af en af de 3 linjer, for når jeg kopierer kun det absolut nødvendigste fungerer det fint :(
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:01 #12
erikjacobsen, nej, for det er noget jeg roder med på min egen computer :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2003 - 20:04 #13
Du kan bare vise al JavaScript her. - men du er velkommen til at droppe al din HTML
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:05 #14
Jow...men sig mig en ting...er I sikker på at der ikke er nogle fejl i de par linjer, jeg har vist nu? Personligt kan jeg ikke selv se nogle fejl, men mine øjne er vist ikke for gode lige nu ;)
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 20:07 #15
-- du har præcis ret, der er ikke fejl der ...
Avatar billede edutasia Nybegynder
13. december 2003 - 20:17 #16
Jeg tror, at blink er et reserveret ord - prøv at kalde din funktion noget andet...
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:25 #17
edutasia, det er ikke det der er galt, for det fungerede indtil jeg prøvede at lave noget med Arrays...og jeg tror fejlen ligger deri, men jeg skal lige kigge det igennem med en tættekam :)
Avatar billede edutasia Nybegynder
13. december 2003 - 20:30 #18
Nej, jeg fandt også lige ud af, at det er blink(), men ikke Blink, der er en eksisterende JS method...
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:31 #19
Kay :) Jeg har for øvrigt fået det til at virke nu, og omend jeg ikke rigtigt er klar over hvad fejlen er, da jeg ikke nøjagtigt kan huske hvad der stod førhen, tror jeg dog, at jeg muligvis var kommet til at angive en værdi til et array på en var linje, og det var det, der gav fejlen :)

Men øhm...hvad nu med point? :(
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 20:33 #20
Hvem vil du gi' til ?-)
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:34 #21
roenving, det er jo netop det...der er sådan set ingen der rigtigt har hjulpet, da jeg selv fandt ud af det...men jeg har dælme set mange eksempler på at folk begynder at brokke sig, hvis man selv tager point :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. december 2003 - 20:38 #22
Det var jo det jeg sagde ;)  Men ingen point til mig!
Avatar billede themepark Nybegynder
13. december 2003 - 20:39 #23
erikjacobsen, jamen jeg vidste godt, der måtte være fejl...men med mine trætte øjne var jeg også sikker på at jeg havde overset noget i de 3 linjer :)
Avatar billede themepark Nybegynder
23. december 2003 - 11:21 #24
Well, da roenving ikke har sagt noget, kan jeg vel godt give pointene til mig selv :)
Avatar billede themepark Nybegynder
23. december 2003 - 11:21 #25
Hov...måske jeg skulle skrive noget som et svar også *G*