Avatar billede gizp Nybegynder
13. december 2003 - 15:41 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er jeres mening?

Vil lige hører hvad I mener om følgende design:
http://frip.dk/myserver

Designet er til et webdesign firma...

/gizp
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. december 2003 - 15:43 #1
ærlig talt.. hvis det er til et webdesign firma, er det meget tyndt og kedeligt..

mvh Ranger
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. december 2003 - 15:49 #2
pænt enkelt og kedeligt!
Avatar billede gizp Nybegynder
13. december 2003 - 15:50 #3
Tja.. men det er meningen at der skal være et billede nede i venstre hjørne som fade ud op mod teksten... tror det vil gøre designet lidt mere levende... Plus at uret kommer til at gå
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
13. december 2003 - 15:58 #4
Det er "ok", men jeg ville ikke købe mit webdesign der. Det gode er farve-valget, grafikken er såmænd også ok, men det dårlige er layoutet:

- Menupunkterne slikker venstre side - det behøver de ikke
- Der er ekstra plads sat af i menuen, det skal passe nogenlunde i højden så der ikke er tomrum under.
- Selve grundteksten står et underligt sted, den skal flyttes et andet sted hen. Den er for tæt på selve rammen ét sted, men langt fra alle andre steder. Det harmonerer ikke.
- Højden af den samlede indholdskasse skal følge med skærmens opløsning, hvis der er mere indhold. Det gør den måske også, men jeg kan ikke se det ud fra dit eksempel.
- Jeg anbefaler de grå kasser rundt om dine menupunkter får lidt mere plads rundt om bogstaverne.
- Overvej hvad du skal bruge pladsen til højre til (jeg anbefaler at udvide teksten) og hvad med den plads der er under menu-kassen?

Håber du kan bruge mine forslag til noget.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
13. december 2003 - 15:58 #5
Altså hvorfor skal der være et ur på det site - jeg kan se klokken så mange andre steder! :)
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2003 - 16:02 #6
Ligner ikke noget der er lagt særligt meget arbejde eller kreativitet i.

Noget jeg kunne flikke sammen på 5 min.

Men kom igen om 2-3 år erfaring :)
Avatar billede tobias28 Praktikant
13. december 2003 - 16:07 #7
den er rigtig rar for øjnene og forvirrer ingen....

- ingen har sagt at et webdesignfirma skal lave vilde fantastiske løsninger med en masse dynamik....nogle (og især dem der ikke fatter noget af internet) kan godt lide at det er enkelt.

- alt i alt kommer det an på hvilken målgruppe du havde tænkt dig at satse på...

Er det eks. små firmaer der gerne vil have deres første site? Eller er det kun kongelige du satser på ?
Avatar billede gizp Nybegynder
13. december 2003 - 16:23 #8
nielsbrinch - > Hvad der skal være under menuen kan du se i mit indlæg lige over dit. Uret er for at skabe lidt dynamik. Jeg havde så tænkt mig at pladsen i højre side, skulle bruges til evt. Tilbud, måske nyeste referencer eller sådan noget.

Men vores målgruppe er små virksomheder, klubber og sådan noget. Så det skal ikke være for prægende, hvis det var det ville folkene også tro prisen lå langt over hvad den gør.

el_barto -> Ja det har ikke taget lang tid at lave, men det er mig der har lavet og jeg er mest programmør, så det er kun en skitse
Avatar billede dahwoot Nybegynder
13. december 2003 - 19:24 #9
Syntes det er et okay design, men nogle ting der undrer mig... går uret overhovedet? Og mouseover på linksne syns jeg er grimt.

Men ellers er det vel vfint nok...
Avatar billede saison Nybegynder
13. december 2003 - 19:28 #10
Hvad skal du bruge et ur til? Eller rettere: Hvad skal brugerne af siden bruge et ur til? Hvis deres eget, 6 cm. længere nede i bunden af skærmen pludselig var gået i stå og man ikke havde flere batterier?! Så kan du også lave skiftende baggrundsfarve, rulletekst i statuslinjen og popupvindue hvor man kan skrive sit navn og det så bliver vist på siden... (Og samtidig lukke firmaet...)
Avatar billede brianandersen Nybegynder
13. december 2003 - 21:43 #11
For det først: Væk med uret. Det er næsten det samme som at have en counter på en firmaside, det er bare for idiotisk.

Siden siger mig tæt på ingenting. Der er intet på siden der får mig til at bruge mere end 5 sek. på den (rent designmæssigt).

DER ER EN FORSKEL, på simple sider, og på kedelige sider. Din er ikke simpel på den fede måde.

Det her: http://www.dirkhesse.com/index.php er simpelt på den fede måde.

Øvelse gør mester.
Avatar billede gizp Nybegynder
18. december 2003 - 20:07 #12
Hvad syntes i så nu? Er jeg på rette vej?
Avatar billede gizp Nybegynder
19. december 2003 - 15:30 #13
Flytter nogle points videre til nyt spørgsmål.

Der sker jo åbenbart ikke mere i dette spørgsmål!

/gizp
Avatar billede gizp Nybegynder
19. december 2003 - 15:39 #14
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
19. december 2003 - 15:40 #15
Ikke at de 10 points betyder noget for mig, men du fik rigeligt besvaret dine spørgsmål ...
Avatar billede gizp Nybegynder
19. december 2003 - 16:12 #16
nielsbrinch -> Jeg har ændret designet, og håber da på I vil kigge på det igen. Så kan de få points der.
De andre der havde lagt Svar, havde kun sagt noget med uret. Jeg var mere interesseret i selve designet.