Avatar billede slumtiger Nybegynder
12. december 2003 - 13:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Database fejl ved skrivning til felt

Hej

Når jeg udfører nedstående kode får jeg en fejl 3219: Operation is not allowed in this context.

ADOCmd.CommandText = "SELECT * FROM Sprog WHERE ID='" + AktID + "'"
ADORS.Open ADOCmd, , adOpenKeyset, adLockOptimistic
Dummy = ADORS.Fields(b(0)) 'check om ID findes i 'sprog'
If Not ErrorStatus Then
  For Cnt1 = 0 To 12
    Sprog(Cnt1) = ADORS.Fields(b(Cnt1))
  Next
  ADORS.Close

  ADOCmd.CommandText = "SELECT * FROM " & Tabel & " WHERE ReceptNr='" + cmbVareNr(1) + "'"
  ADORS.Open ADOCmd, , adOpenKeyset, adLockOptimistic
  For Cnt1 = 0 To 12
    ADORS.Fields(a(Cnt) & "_" & b(Cnt1)) = Sprog(Cnt1)
  Next
  ADORS.Update
  ADORS.Close
Else
  ADORS.Close
End If

Der skal hertil siges at feltlængderne er 255. Jeg tror det er det den brokker sig over. Hvis jeg sætter sprog() til en længde på 20 går det godt.

Det egentlige formål er at få indholdet af
"SELECT * FROM Sprog WHERE ID='" + AktID + "'"
kopieret over i
"SELECT * FROM " & Tabel & " WHERE ReceptNr='" + cmbVareNr(1) + "'"

Hvis der findes en nemmere måde, er jeg åben!
Avatar billede spykiller Nybegynder
12. december 2003 - 13:20 #1
Har du sat datatype til Notat istedet for Tekst inde i tabellen?

Ellers prøv det!
Avatar billede slumtiger Nybegynder
12. december 2003 - 14:34 #2
Det ser faktisk ud til at virke, men det skal lige afprøves lidt bedre (på mandag). Men hvordan kan jeg ændre typen i visual data manager?

Hvis du har et forslag til dette, ville jeg være endda øge antal point ( hvis jeg vidste hvordan).
"SELECT * FROM Sprog WHERE ID='" + AktID + "'"
kopieret over i
"SELECT * FROM " & Tabel & " WHERE ReceptNr='" + cmbVareNr(1) + "'"
Hvis der findes en nemmere måde, er jeg åben!