Avatar billede e_c Nybegynder
12. december 2003 - 01:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hente alle filer fra et directory og subdirectories?

Hej.

Jeg er ved at lave en appliaktion, hvor det skal være muligt at gennemløbe et directory + eventuelle subdirectories (hvis sådanne er til stede) og så skrive dem i en RichTextBox. Jeg kan sagtens få alle filerne fra  rode af et bestemt directory tilføjet til RichTextBoxen, MEN filerne i eventuelle subdirectories kommer ikke med.

Er problemet forståeligt? Håber det er :-)

/E_c
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
12. december 2003 - 02:14 #1
Nøgleordet er rekursivitet. Her er noget fin kode som kan udskrive alle directories. Det skal naturligvis tilpasses dit program:

class Recursive {
/// <summary>
/// The main entry point for the application.
/// </summary>
[STAThread]
static void Main(string[] args) {
    GetFiles("E:/");
    GetSubFolders("E:/");
    Console.Read();
}

static void GetFiles(string directory) {
    try {
        string [] files = Directory.GetFiles(directory);
        Console.WriteLine("Files in folder \"{0}\"", directory);
        foreach(string f in files) {
            Console.WriteLine(f);
        }
    catch(System.UnauthorizedAccessException) {
        Console.WriteLine("Access not allowed to \"{0}\"", directory);
    }

static void GetSubFolders(string directory) {
    try {
        //Get files for this folder
        GetFiles(directory);
        string [] subFolders = Directory.GetDirectories(directory);
        foreach(string sf in subFolders) {
            GetSubFolders(sf);
        }
    catch(System.UnauthorizedAccessException) {
        Console.WriteLine("Access not allowed to \"{0}\"", directory);
    }

Hvis du ikke gider rode med det, er der én der har lavet det samme som det du vil. Se blot på:
http://www.codeproject.com/csharp/RecursiveFileExplorer.asp
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
12. december 2003 - 02:15 #3
Der mangler lige en } til sidst i koden - men den havde du nok fundet også selv :)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
12. december 2003 - 02:17 #4
Hov repsak, dit svar er anderledes end mit - det fik mig lige til at læse spørgsmålet grundigt en ekstra gang. Det lader til ingen af os har ramt sømmet på hovedet :-)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
12. december 2003 - 02:20 #5
Jo, min kode kan godt bruges. I foreach-løkken under GetFiles-metoden kan du indsætte den enkelte fil i din RichTextBox.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
12. december 2003 - 02:22 #6
Du skal bare udføre GetSubFolders(string path); på den sti du vil have filerne fra - skriver du path = "C:/" får du samtlige filer på C-drevet.
Avatar billede e_c Nybegynder
13. december 2003 - 14:29 #7
tak.