Avatar billede jonasjensen Nybegynder
11. december 2003 - 22:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VB og SQL-sætning med

Hej :-)

Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan jeg fyre denne sætning af i VB6 med.

SELECT Updates.New, Updates.Changed, Updates.Object FROM Updates WHERE (((Updates.New)=True) or ((Updates.Changed)=True)) and (((Updates.Object) Not Like "*\"));

Med får følgende fejlkode:

"run-time error '-2147217904(80040e10);: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] too few parameters. Expected 1."

Er der nogen som der kan hjælpe???
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
11. december 2003 - 22:43 #1
lol jeg kan ingen gang få lov til at skrive "*\" i overskriften til mit spørgsmål :-)
Avatar billede krasmussen Nybegynder
11. december 2003 - 22:57 #2
Prøv denne..:
SELECT Updates.New, Updates.Changed, Updates.Object
FROM Updates
WHERE (Updates.New=TRUE) OR (Updates.Changed =TRUE)
  AND Updates.Object NOT LIKE "%\";
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
12. december 2003 - 10:21 #3
Hej og tak for det hurtige svar!

Men det vare bare ikke det :-(

Hvis jeg køre sql-sætningen direkte fra access virker den som den skal. Men når jeg køre den fra VB er det som om at den skifter "*" ud med "!" (eller "%") og ignorer "\".

Nogen der har nogen ide om hvorfor?

Jonas

Nogen idee
Avatar billede helmet Nybegynder
12. december 2003 - 14:06 #4
Prøv og udskifte " med ', men du kunne jo evt. prøve og vise hvordan du skriver sqlen i vb.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
12. december 2003 - 20:34 #5
Som helmet skriver: Vis koden. Hvis " ikke opfattes korrekt bliver der bøvl, da \ er et reserveret tegn (mener jeg)
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
26. april 2007 - 13:42 #6
Lukker spg
Avatar billede jonasjensen Nybegynder
26. april 2007 - 13:43 #7
igen