Avatar billede thoke.dk Nybegynder
11. december 2003 - 22:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Prog. til udskriv på side

Jeg skal bruge et system som gemmer en tekst som jeg skriver ind i en database, den skal så udskrives til en side. Jeg ville gerne have det i nogen enkelte farver, som grå, lyseblå  og hvid. Hvis det kan laves så hveranden linie på siden har forskellig farve.
databasen skal bare være så jeg selv lige kan vælge hvad hver overskrift skal hede.

Ps. Hvis det kan lade sig gøre, må der gerne være en admin del så det lige er hurigt at skrive en linie ind til udskrift.

På forhånd tak..

Thoke.dk - der vil gives flere point, men er ikke muligt, og de vil blive givet ud i et andett spg.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. december 2003 - 22:25 #1
Thoke.dk> Bare så du ved det..
Ekspertens regel §2.1.15:
[det er ikke tilladt at] "udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål."

Hvis du er i tvivl, læs Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede thoke.dk Nybegynder
11. december 2003 - 22:27 #2
okay. så er der 200 point. det kan ikke være så svært
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. december 2003 - 22:31 #3
<-- Side til at indtaste tekst der skal tilføjes -->
<--                add.php                    -->

<html>
<head>
</head>
<body>
<form method="post" action="insert.php">
Tekst:<br>
<input name="tekst" type="text" size="50"><br>
<input name="submit" type="submit" value="Tilføj">
</form>
</body>
</html>

<-- Side til at tilføjet tekst til databasen -->
<--          insert.php                  -->

<?
$conn = mysql_connect("host", "user", "pass");
mysql_select_db("database");

$result = mysql_query("INSERT INTO tabel (kolonne) VALUES ("$_POST[test]") ");
if(mysql_db_query ($DBName, $update, $conn))
{
    echo "Teksten er tilføjet til databasen";
}
else
{
    echo "Teksten blev ikke tilføjet til databasen";
}

?>

<-- Side til at udskrive teksten -->
<--      write.php            -->

<html>
<head>
</head>
<body>
<table width="500" align="center" cellspacing="0" style="border: 1px solid #67CBF1;">
<?php
$conn = mysql_connect("host", "user", "pass");
mysql_select_db("database");
$res = mysql_query("SELECT * FROM tabel ORDER BY User") or die(mysql_error());
while($row=mysql_fetch_array($res)) {
$background = ($foo++ % 2) ? '#EFEFEF' : '#E0E0E';
?>
    <tr>
        <td style="background-color: <?php echo $background; ?>"><?php echo $row['kolonne']; ?></a></td>
    </tr>
<?php
}
?>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede thoke.dk Nybegynder
11. december 2003 - 22:48 #4
det ser jo fint ud, men hvad med databasen? Det er faktisk lige det eneste jeg mangler at få sat op. måske også nogen flere tekstfelter til at add'e!!

Men ser ellers godt ud..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. december 2003 - 22:58 #5
Det er lidt svært for mig at hjælpe her, da jeg jo ikke helt præcis ved hvad du skal bruge det til.

I koden har jeg brugt navnene tabel og kolonne som er dem du skal ændre når du har oprettet din database.
Avatar billede thoke.dk Nybegynder
11. december 2003 - 23:09 #6
okay, jeg vil lige sætte mig ind i koden i morgen, så svare jeg lige tilbage...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. december 2003 - 12:24 #7
Du må jo sige hvis der er noget du ikke forstår i koden.
Avatar billede thoke.dk Nybegynder
12. december 2003 - 23:25 #8
prøv at se denne her side, sådan vil jeg have det, samme funktioner + pris og status (altså et lille billede ikon) www.ttelectric.dk/torret.asp - sådan må det gerne se ud, selvfølgelig kan jeg bare skrive det ind via phpmyadmin, så du behøver ikke lave det så jeg kan gøre det via en beskyttet side.. Prøv at se på det, det ville være fedt..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. december 2003 - 16:16 #9
SÅ er vi jo ude i noget lidt mere avanceret og ikke det du spurgte om i første omgang.
Avatar billede thoke.dk Nybegynder
13. december 2003 - 18:50 #10
jeg ved da ikke om det er mere avanceret. Og det var faktisk også det jeg prøvede at forklare, fordi jeg har hele tiden haft den i baghovedet. det er vel bare at køre via en database som udskriver til  siden.. ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. december 2003 - 19:28 #11
Nej helt reelt er det jeg har postet jo blot skelettet til det du efterlyser. Jeg har desværre ikke tid pt til at gå i kast med det.
Avatar billede thoke.dk Nybegynder
22. september 2004 - 12:11 #12
Lukket