Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 18:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problemer med tid

Hej. Jeg har for nyligt konventeret min db fra access til mysql og samtidig flyttet til b-one.

Jeg har en kalender som virker udmærket bortset fra at den ikke vil sætte en dato in i db'en og datofelterne får derfor værdien 0000000000.

Dette er min kode som i kan se:
----------------------------------------------------
<%
    sub calenderadmin

    restricted()

    if getmode() = "insert" then

    if request.form("mode") = "insert" then

    err = 0

    startdate = request.form("startday") & "-" & request.form("startmonth") & "-" & request.form("startyear") & " " & request.form("starthours") & ":" & request.form("startmin")
    enddate = request.form("endday") & "-" & request.form("endmonth") & "-" & request.form("endyear") & " " & request.form("endhours") & ":" & request.form("endmin")
    if len(enddate) < 14 then enddate = startdate
    eventname = replace(request.form("eventname"),"'","''")
    location = replace(request.form("location"),"'","''")
    capacity = request.form("capacity")
    price = request.form("price")
    website = request.form("website")
    eventdescription = replace(request.form("eventdescription"),"'","''")
    eventdescription = replace(eventdescription,vbcrlf,"<br>")

    if len(startdate) < 14 then
    response.write(len(startdate) & " / " & startdate)
    err = 1
    errormsg = "<br>Feltet 'Start' er ikke udfyldt korrekt"
    end if

    if eventname = "" then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Du skal skrive et navn"
    end if

    if location = "" then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Du skal angive et sted"
    end if

    if not capacity = "" then
    if isnumeric(capacity) = 2 then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Feltet 'Pladser' må kun indeholde tal"
    end if

    if not price = "" then
    if isnumeric(price) = 2 then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Feltet 'Pris' må kun indeholde tal"
    end if

    if not website = "" then
    if instr(website,"http://") = 1 or instr(website,".") = 0 then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Feltet 'Website' er ikke udfyldt korrekt"
    end if

    if eventdescription = "" then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Du skal skrive en beskrivelse"
    end if

    if err = 1 then errormsg = errormsg + "<br>"

    if err = 0 then

    SQL = "INSERT INTO calender(startdate, enddate, eventname, location, price, capacity, website, description) VALUES('"
    SQL = SQL & startdate & "','"
    SQL = SQL & enddate & "','"
    SQL = SQL & eventname & "','"
    SQL = SQL & location & "','"
    SQL = SQL & price & "','"
    SQL = SQL & capacity & "','"
    SQL = SQL & website & "','"
    SQL = SQL & eventdescription & "')"
    set RS = conn.execute(SQL)

    'response.write(SQL)

    noerror = "<br>Arrangementet blev gemt i databasen<br>"

    end if
%>
<form name="form1" method="post" action="default.asp?page=<%= getpage() %>&mode=insert"><input type='hidden' name='mode' value='insert'>
  <table width="540" border="0" align="center" cellpadding="2" cellspacing="0">
    <tr>
      <td colspan="2">Alle felter markeret med * skal udfyldes</td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2"><font color="#990000"><%= errormsg %> </font> <font color="#006633"><%= noerror %> <br>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="136">Start: *</td>
      <td width="396">d.
        <select name="startday" id="startday" class='textfield'>
        <option value='0'>Dato</option>
        <%
            for n = 1 to 31
        %>
        <option value='<%= n %>' <% if startday = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
        <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="startmonth" id="startmonth" class='textfield'>
        <option value='0'>Måned</option>
        <%
            for n = 1 to 12
        %>
        <option value='<%= n %>' <% if startmonth = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
        <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="startyear" id="startyear" class='textfield'>
        <option value='0'>År</option>
        <option value='2003'>2003</option>
        </select>
        kl.
        <input name="starthours" type="text" id="starthours" value="<%= starthours %>" size="3" class='textfield'>
        :
        <input name="startmin" type="text" id="startmin" value="<%= startmin %>" size="3" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Slut:</td>
      <td>d.
        <select name="endday" id="endday" class='textfield'>
          <option value='0'>Dato</option>
          <%
            for n = 1 to 31
        %>
          <option value='<%= n %>' <% if startday = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
          <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="endmonth" id="select2" class='textfield'>
          <option value='0'>Måned</option>
          <%
            for n = 1 to 12
        %>
          <option value='<%= n %>' <% if startmonth = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
        <%
            next
        %>

        </select>
        /
        <select name="endyear" id="select3" class='textfield'>
          <option value='0'>År</option>
          <option value='2003'>2003</option>
        </select>
        kl.
        <input name="endhours" type="text" id="endhours" value="<%= endhours %>" size="3" class='textfield'>
        :
        <input name="endmin" type="text" id="endmin" value="<%= endmin %>" size="3" class='textfield'>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top">Navn: *</td>
      <td><input name="eventname" type="text" id="eventname" value="<%= eventname %>" size="30" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top">Sted: *</td>
      <td><input name="location" type="text" id="location" value="<%= location%>" size="35" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Pladser:</td>
      <td><input name="capacity" type="text" class='textfield' id="capacity" value="<%= capacity %>" size="4" maxlength="3"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Pris:</td>
      <td><input name="price" type="text" class='textfield' id="price" value="<%= price %>" size="4" maxlength="3"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Website:</td>
      <td><input name="website" type="text" id="website" value="<%= website %>" size="35" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top">Beskrivelse: *</td>
      <td><textarea name="eventdescription" cols="60" rows="15" id="eventdescription" class='textfield'><%= eventdescription %></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><br> <br> <input type="submit" name="Submit" value="Gem arrangement" class='formbutton'></td>
    </tr>
    <tr align="center">
      <td colspan="2"><br> <br> <a href="?page=11">Tilbage til administrationen</a></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
    elseif getmode() = "admin" then

    if request.querystring("action") = "delete" then

    SQL = "DELETE FROM eventmember WHERE eventid = " & request.querystring("id")
    set RS = conn.execute(SQL)

    SQL = "DELETE FROM calender WHERE id = " & request.querystring("id")
    set RS = conn.execute(SQL)

    response.redirect("?page=" & getpage() & "&mode=admin")

    end if

    SQL = "SELECT id, startdate, eventname FROM calender WHERE startdate > 0 - 60 ORDER BY startdate DESC;"
    set RS = conn.execute(SQL)

%>
<table width="540" border="0" align="center" cellpadding="2" cellspacing="0">
  <tr>
    <td width="169"><strong>Dato</strong></td>
    <td width="273"><strong>Navn</strong></td>
    <td width="86"><strong>Handling</strong></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="3" height='1' background='gfx/gif/dot.gif'></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="3" height='10'></td>
  </tr>
  <% if RS.EOF then %>
  <tr>
    <td colspan="3">Ingen arrangementer fundet</td>
  </tr>
  <% else
            do while not RS.EOF %>
  <tr>
    <td><% response.write(formatdatetime(RS("startdate"),2) & " kl. " & formatdatetime(RS("startdate"),4)) %></td>
    <td><%= RS("eventname") %></td>
    <td><a href="?page=<%= getpage() %>&mode=edit&id=<%= RS("id") %>">Rediger</a>
      / <a href="?page=21&mode=admin&action=delete&id=<%= RS("id") %>">Slet</a></td>
  </tr>
  <% RS.movenext
            loop
              end if %>
  <tr>
    <td colspan="3" height='10'></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="3" height='1' background='gfx/gif/dot.gif'></td>
  </tr>
  <tr align="center">
    <td colspan="3"><br>
      <br>
      <a href="?page=11">Tilbage til administrationen</a></td>
  </tr>
</table>
<%
    elseif getmode() = "edit" then

    id = request.querystring("id")

    SQL = "SELECT startdate, enddate, eventname, location, capacity, price, website, description FROM calender WHERE id = " & id
    set RS = conn.execute(SQL)

    startday = datepart("d", RS("startdate"))
    startmonth = datepart("m", RS("startdate"))
    startyear = datepart("yyyy", RS("startdate"))
    starthours = datepart("h", RS("startdate"))
    startmin = datepart("n", RS("startdate"))

    endday = datepart("d", RS("enddate"))
    endmonth = datepart("m", RS("enddate"))
    endyear = datepart("yyyy", RS("enddate"))
    endhours = datepart("h", RS("enddate"))
    endmin = datepart("n", RS("enddate"))

    eventname = replace(RS("eventname"),"''","'")
    location = replace(RS("location"),"''","'")
    capacity = RS("capacity")
    price = RS("price")
    website = RS("website")
    eventdescription = replace(RS("description"),"''","'")
    eventdescription = replace(eventdescription,"<BR>",vbcrlf)

    if request.form("mode") = "update" then

    err = 0

    startdate = request.form("startday") & "-" & request.form("startmonth") & "-" & request.form("startyear") & " " & request.form("starthours") & ":" & request.form("startmin")
    enddate = request.form("endday") & "-" & request.form("endmonth") & "-" & request.form("endyear") & " " & request.form("endhours") & ":" & request.form("endmin")
    if len(enddate) < 14 then enddate = startdate
    eventname = replace(request.form("eventname"),"'","''")
    location = replace(request.form("location"),"'","''")
    capacity = request.form("capacity")
    price = request.form("price")
    website = request.form("website")
    eventdescription = replace(request.form("eventdescription"),"'","''")
    eventdescription = replace(eventdescription,vbcrlf,"<br>")

    if len(startdate) < 14 then
    response.write(len(startdate) & " / " & startdate)
    err = 1
    errormsg = "<br>Feltet 'Start' er ikke udfyldt korrekt"
    end if

    if eventname = "" then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Du skal skrive et navn"
    end if

    if location = "" then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Du skal angive et sted"
    end if

    if not capacity = "" then
    if isnumeric(capacity) = 2 then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Feltet 'Pladser' må kun indeholde tal"
    end if

    if not price = "" then
    if isnumeric(price) = 2 then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Feltet 'Pris' må kun indeholde tal"
    end if

    if not website = "" then
    if instr(website,"http://") = 1 or instr(website,".") = 0 then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Feltet 'Website' er ikke udfyldt korrekt"
    end if

    if eventdescription = "" then
    err = 1
    errormsg = errormsg + "<br>Du skal skrive en beskrivelse"
    end if

    if err = 1 then errormsg = errormsg + "<br>"

    if err = 0 then

    SQL = "UPDATE calender SET startdate = '" & startdate & "', enddate = '" & enddate & "', eventname = '" & eventname & "', location = '" & location & "', capacity = '" & capacity & "', price = '" & price & "', website = '" & website & "', description = '" & eventdescription & "' WHERE id = " & id
    set RS = conn.execute(SQL)

    noerror = "<br>Ændringerne blev gemt i databasen<br>"

    end if
%>
<form name="form1" method="post" action="default.asp?page=<%= getpage() %>&mode=edit&id=<%= id %>">
  <input type='hidden' name='mode' value='update'>
  <table width="540" border="0" align="center" cellpadding="2" cellspacing="0">
    <tr>
      <td colspan="2">Alle felter markeret med * skal udfyldes</td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2"><font color="#990000"><%= errormsg %> </font> <font color="#006633"><%= noerror %>
        <br>
        </font></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="136">Start: *</td>
      <td width="396">d.
        <select name="startday" id="select4" class='textfield'>
          <option value='0'>Dato</option>
          <%
            for n = 1 to 31
        %>
          <option value='<%= n %>' <% if startday = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
          <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="startmonth" id="select5" class='textfield'>
          <option value='0'>Måned</option>
          <%
            for n = 1 to 12
        %>
          <option value='<%= n %>' <% if startmonth = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
          <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="startyear" id="select6" class='textfield'>
          <option value='0'>År</option>
          <option value='2003' <% if startyear = "2003" then response.write(" selected")%>>2003</option>
        </select>
        kl.
        <input name="starthours" type="text" id="starthours3" value="<%= starthours %>" size="3" class='textfield'>
        :
        <input name="startmin" type="text" id="startmin3" value="<%= startmin %>" size="3" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Slut:</td>
      <td>d.
        <select name="endday" id="select7" class='textfield'>
          <option value='0'>Dato</option>
          <%
            for n = 1 to 31
        %>
          <option value='<%= n %>' <% if endday = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
          <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="endmonth" id="select8" class='textfield'>
          <option value='0'>Måned</option>
          <%
            for n = 1 to 12
        %>
          <option value='<%= n %>' <% if endmonth = n then response.write(" selected")%>><%= n %></option>
          <%
            next
        %>
        </select>
        /
        <select name="endyear" id="select9" class='textfield'>
          <option value='0'>År</option>
          <option value='2003' <% if endyear = "2003" then response.write(" selected")%>>2003</option>
        </select>
        kl.
        <input name="endhours" type="text" id="endhours2" value="<%= endhours %>" size="3" class='textfield'>
        :
        <input name="endmin" type="text" id="endmin2" value="<%= endmin %>" size="3" class='textfield'>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top">Navn: *</td>
      <td><input name="eventname" type="text" id="eventname2" value="<%= eventname %>" size="30" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top">Sted: *</td>
      <td><input name="location" type="text" id="location2" value="<%= location%>" size="35" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Pladser:</td>
      <td><input name="capacity" type="text" class='textfield' id="capacity2" value="<%= capacity %>" size="4" maxlength="3"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Pris:</td>
      <td><input name="price" type="text" class='textfield' id="price2" value="<%= price %>" size="4" maxlength="3"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Website:</td>
      <td><input name="website" type="text" id="website2" value="<%= website %>" size="35" class='textfield'></td>
    </tr>
    <tr>
      <td valign="top">Beskrivelse: *</td>
      <td><textarea name="eventdescription" cols="60" rows="15" id="textarea2" class='textfield'><%= eventdescription %></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
      <td><br> <br> <input type="submit" name="Submit2" value="Gem arrangement" class='formbutton'></td>
    </tr>
    <tr align="center">
      <td colspan="2"><br> <br>
        <a href="?page=21&mode=admin">Tilbage til oversigten</a></td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
    end if
    end sub
%>
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
11. december 2003 - 20:36 #1
du kan evt. få mySQL til at indsætte en dato automatisk med timestamp...

Se noget mere her:
http://www.mysql.com/doc/en/DATETIME.html

Her er funktionerne med timestamp:
TIMESTAMP(14)  YYYYMMDDHHMMSS
TIMESTAMP(12)  YYMMDDHHMMSS
TIMESTAMP(10)  YYMMDDHHMM
TIMESTAMP(8)  YYYYMMDD
TIMESTAMP(6)  YYMMDD
TIMESTAMP(4)  YYMM
TIMESTAMP(2)  YY

Tallet i parentes er den value der skal stå i "Længde/Værdi*"
Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 20:38 #2
jeg har allerede sat mine felter til timestamp (14) i databasen
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
11. december 2003 - 20:47 #3
er det "startdate" du har problemer med?
Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 20:47 #4
Det er nok koden den er gal med!
Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 20:48 #5
startdate & enddate
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
11. december 2003 - 21:01 #6
hmm... det forstår jeg ikke helt. det plejer ellers at virke.

Det kan dog godt være at der er peoblemer med b-one´s mySQL servere, jeg har lige skiftet fra dem, fordi at de ikke kunne lave peoblemet.
Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 21:07 #7
Nej, jeg har haft kalenderen oppe at kører på b-one engang..... Så det skulle virke. De bruger noget som hedder WANABEE ASP
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
11. december 2003 - 21:19 #8
Jeg kan ikke lige se nogen fejl i koden...

Hvor lang tid siden er det at scripete har kørt hos b-one?
Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 21:20 #9
3uger
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
11. december 2003 - 21:22 #10
hmm... så vil mit beste bud blive at de roder med deres servere...
Avatar billede plumo Nybegynder
11. december 2003 - 21:23 #11
nope det er det ikke... Der er bare mange problemer med deres datoformater de kører
Avatar billede plumo Nybegynder
16. december 2003 - 14:40 #12
prøver at omformulerer spm.