Avatar billede zeb Nybegynder
16. januar 2001 - 12:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprette NT Bruger i ASP

Hvordan får jeg oprettet en bruger i NT ved hjælp af ASP? Det skal være i domænet og ikke en lokal bruger.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
16. januar 2001 - 12:11 #1
Du skal bruge et specielt objekt til dette. Det er du nødsaget til grundet sikkerhedsrutinerne i NT. Komponenten hedder ASPUser og kan downloades fra www.componentsource.com
Der er et eksempel med, og der fungerer bare perfekt, både til lokal og global...
Avatar billede zeb Nybegynder
16. januar 2001 - 13:25 #2
Du kan bruge SA-Admin fra Software Artisans
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
16. januar 2001 - 14:06 #3
hmmm..
pænt at svare selv og tildele sig selv point\'ne...
Avatar billede zeb Nybegynder
16. januar 2001 - 14:41 #4
Et godt svar giver point, men har jeg selv fundet løsningen så skal der vel heller ikke falde nogen point? Og hvis der ikke skal falde nogen point, hvorfor kan jeg så ikke tage mine EGNE point igen?
Sidst jeg tjekkede kunne jeg selv bestemme hvad jeg ville gøre bare det var lovligt?
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
16. januar 2001 - 14:44 #5
selvfølgelig...  Men hvorfor så begynde sit eget svar med \"Du kan...\", det virker som om at man selv opdager spørgsmålet og svare på intetvidene om hvem der har stillet det...
Avatar billede zeb Nybegynder
16. januar 2001 - 15:02 #6
Fordi det var pænere end bare skrive:
SA-Admin fra software Artisans

Men lad det ligge. Medmindre du har en bedre løsning som ikke kræver komponenter? Så skal jeg glædelig overføre point til dig.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
16. januar 2001 - 15:13 #7
Jeg har desværre ingen løsning der ikke kræver komponenter. Der findes der nemlig ikke. Ikke engang hvis du logger dig normalt på serveren som alle administratorrettigheder, for du lov til det. En spærring i IIS\'en...  og det kan kun komponenter ( i in-process mode) løse....  Men hvis du ikke vil købe en komponent, kræver det kun at du selv laver komponenten, da det kun kræver få systemkald...
Avatar billede swjensen Nybegynder
16. januar 2001 - 21:38 #8
Du kan også installere ADSI og køre noget i den her retning:

    \' General Constants
      strDomain =\"<DOMAIN>\"
      strUser =\"<USERNAME>\"
      strGroup = \"<GROUP>\"

      \' Create new user with password
      Set oDomain = GetObject(\"WinNT://\" & strDomain)
      Set oUser = oDomain.Create (\"User\", strUser)
      oUser.SetInfo
      oUser.SetPassword = \"<PASSWORD>\"
      Set oUser = nothing

      \' Add user to specific group
      Set oGroup = oDomain.GetObject(\"Group\", strGroup)
      oGroup.Add (\"WinNT://\" & strDomain & \"/\" & strUser)
    oGroup.SetInfo
    Set oGroup = nothing
      Set oDomain = nothing