Avatar billede ripley Nybegynder
11. december 2003 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optimering af JSP

Jeg har en hel masse kode skrevet i JSP.
Jeg er begyndt at spekulere i optimering, da min sider er lidt tunge.
Bl.a. har jeg tænkt på at bruge en StringBuffer flere steder, hvor stringe appendes i en uendelighed, i stedet for String.
Jeg har ledt rundt på nettet - er der flere gode tips til, hvordan man typisk kan optimere JSP-kode, så det performer bedre/loades hurtigere?
Avatar billede viciodk Praktikant
11. december 2003 - 11:21 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
11. december 2003 - 11:26 #3
tag-delen udenfor <% %> er det svært at optimere på.

kode-delen indenfor <% %> gælder der de samme regler for som
for anden Java kode. Det er der skrevet en del om både på
nettet og bøger.

Hvis du virkeligt appender meget så er StringBuffer en forbedring i
forhold til String.

Hvis du tester manuelt i en browser uden andre brugere så har jeg svært
ved at tro, at du kan mærke forskellen.

Du er opmærksom på at første gang siden vises så compiles den og at første
visning derfor tager meget længere tid end de efterfølgende ?

Hvis du bruger database adgang så undgå at åbne en ny database connection
ved hver visning - det kan virkeligt betyde meget.
Avatar billede viciodk Praktikant
11. december 2003 - 11:26 #4
Jeg kan desværre ikke være mere specifik da mit kendskab til JSP er begrænset
Avatar billede soelvpil Nybegynder
11. december 2003 - 21:58 #5
Kan du give et eksempel på din kode?

Er det fordi du skriver en masse til out i stedet for at bruge <%= %> ?

Men sandsynligvis betyder strengoperationerne nul og en fløjtende dyt i forhold til databasetilgang.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2003 - 16:33 #6
Tid at lukke spørgsmålet ?