Avatar billede louise_christensen Nybegynder
11. december 2003 - 10:45 Der er 5 kommentarer

hvordan printer man en font i god kvalitet fra flash?

Hvilke indstillinger skal man lave for at få en font til at stå tydeligt i flash MX, hvis den samtidig skal printes ud som en font og ikke som grafik? Dvs. at den ikke må blive pixeleret når den printes...

Har det noget at sige om det er en system font eller ej?

Giver det nogen mening eller skal jeg uddybe det nærmere?
Avatar billede xesz Nybegynder
11. december 2003 - 14:15 #1
det afhænger vel meget af printeren! Flash vil jo bare spytte dit grafik ud præcis som du har lavet det, men om printeren er god nok til at printe det ordenligt er jo en anden sag..

Ved ikke om det er rigtigt det jeg siger, bare hvad jeg umiddelbart tror!
Avatar billede -42- Nybegynder
15. december 2003 - 16:50 #2
Eksporter som EPS og print fra illustrator...
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
17. december 2003 - 09:50 #3
Det må jo gøre en forskel om skriften af printeren fortolkes som en font (vektoriseret) eller som et stykke grafik?

Det er meningen at folk skal kunne trykke på en print knap og få en udskrift ud, så jeg kan desværre ikke benytte mig af forslaget med at eksportere som en eps og printe fra illustrator...

Det jeg leder efter er hvordan jeg skal "definere" min font i flash for at den fortolkes rigtig af printeren...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. december 2003 - 09:59 #4
I Flash Player 7 kan du bruge : printAsBitmap()
Avatar billede louise_christensen Nybegynder
18. december 2003 - 10:42 #5
jeg har fundet ud af at problemet ikke er flash - hvis jeg printer ud fra flash playeren står teksten fint som vektor. Det er når jeg printer ud via. html siden at teksten fortolkes som grafik. Det kan man vel ikke gøre noget ved...?