Avatar billede lisby Nybegynder
10. december 2003 - 22:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk visning af tekst fra database

Hejsa.

Jeg er ved at lave et debatforum. Jeg programmerer i VB.NET. Indlæg skrives i en Multiline tekstbox, hvorefter det gemmes i en Access-database i typen Notat. Når jeg viser de forskellige indlæg i samme tråd laver jeg det dynamisk i min code-behind del, men her går det galt.

Til visning af indlæg har jeg følgende kode (udpluk):

Response.Write("<tr>")
Response.Write("<td>")
txt = reader.Item("tekst")
txt.Replace(vbCrLf, "<br>")
Response.Write(txt)
Response.Write("</td>")
Response.Write("</tr>")

Men når indlæg vises på skærm er linieskift ignoreret, dvs alt tekst vises på én linie. Jeg har prøvet med ovennævnte Replace, men kan ikke få det til at virke.

Dernæst har jeg prøvet at lave en textbox dynamisk, og herefter knytte den til en placeholder, for at få den vist på siden. Koden herfor er:

Dim myTextBox As New System.Web.UI.WebControls.TextBox()
myTextBox.TextMode = TextBoxMode.MultiLine
myTextBox.Text = txt
Dim myPlaceHolder As New    System.Web.UI.WebControls.PlaceHolder()
myPlaceHolder.Controls.Add(myTextBox)
Page.Controls.Add(myPlaceHolder)

Men der kommer indlæg på siden. Mangler jeg noget i min kode for at få kontrollen vist på siden?

Det går fint med at hente fra database.

Jeg håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede medions Nybegynder
10. december 2003 - 22:31 #1
Prøv sådan:

Response.Write("<tr>")
Response.Write("<td>")
txt = reader.Item("tekst")
txt.Replace(vbCrLf, "<br>", "")
Response.Write(txt)
Response.Write("</td>")
Response.Write("</tr>")

//>Rune
Avatar billede lisby Nybegynder
10. december 2003 - 22:45 #2
Hej Rune. Jeg kan ikke kompilere linien:
txt.Replace(vbCrLf, "<br>", "")

Jeg får følgende fejl:
Overload resolution failed because no accessible 'Replace' accepts this number of arguments.
Avatar billede lisby Nybegynder
10. december 2003 - 23:12 #3
Fandt løsningen:

txt = Replace(txt, vbCrLf, "<br />")

Nu virker det!
Avatar billede burningice Nybegynder
11. december 2003 - 11:18 #4
*suk* vb.net er grimt med alle dets globale funktioner der fuldstændig ødelægger princippet i OOP :/

ms-help://MS.NETFrameworkSDKv1.1/cpref/html/frlrfsystemstringclassreplacetopic2.htm

String.Replace Method (String, String)

Replaces all occurrences of a specified String in this instance, with another specified String.

[Visual Basic]
Overloads Public Function Replace( _
  ByVal oldValue As String, _
  ByVal newValue As String _
) As String

Parameters

oldValue
A String to be replaced.
newValue
A String to replace all occurrences of oldValue.

Return Value
A String equivalent to this instance but with all instances of oldValue replaced with newValue.