Avatar billede klownen Nybegynder
10. december 2003 - 19:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Link fra Flash MX til .exe filer.

Jeg sidder og arbejde lidt med noget flash på skrivebordet, og skal bruge nogle links til nogle programmer/spil.
Jeg forsøgte at bruge getURL(); metoden, men så begyndte den sq bare at downloade .exe filen.

Jeg kan sq godt brugfe noget hjælp
Avatar billede _k Nybegynder
10. december 2003 - 20:19 #1
Du vil altså eksekvere eksefiler inden fra Flash?

Det kan du godt, ved at bruge fscommand, men du skal så ikke referere direkte til exe-filen, men til en batch-fil som åbner programmet. Besværligt? JA, men det er en sikkerhedsting, som vi (vistnok) skal være glade for :o)

Et eks. på et kald:

on(press) {
  fscommand("exec","dinBatchFil.bat");
}

og inden i filen skal der blot stå:

START ditProgamsNavn.exe

Du kan åbne alle slags filer på denne måde, men den enkelte fil skal helst være associeret til et program, for at Windows fatter at åbne den.....
Avatar billede klownen Nybegynder
11. december 2003 - 14:40 #2
jeg er ikke den store com-nørd, så jeg er ikke helt klar over hvad en batch fil er...
Avatar billede klownen Nybegynder
11. december 2003 - 14:49 #3
men jeg sætter fandeme stor pris på din hjælp ;)
Avatar billede klownen Nybegynder
11. december 2003 - 15:44 #4
Hey... er du der stadig?
Jeg har nu fået lavet en batch-fil (heroes.bat) :) og har placeret den i en mappe der hedder D:\Spil\Heroes_of_Might_and_Magic_3. Inde i actionscriptet skriver jeg så:
on(press) {
    fscommand("exec", "D:\\Spil\\Heroes_of_Might_and_Magic_3\\heroes.bat");
}
Men der sker alligevel ikke noget når jeg trykker. Er der noget galt ?
Avatar billede _k Nybegynder
11. december 2003 - 15:46 #5
En bathcfil er sådan set bare en fil der ender på ".bat" - Det er et "levn" fra de gode DOS-dage, hvor man selv skulle fortælle sin pc alt :o)

Du kan lave en sådan fil i f.eks. Notesblok, hvor du i stedet for filnavn.txt skriver filnavn.bat
Avatar billede _k Nybegynder
11. december 2003 - 16:51 #6
hvad skriver du i batch-filen, og ligger det program du vil starte i samme mappe?
Avatar billede klownen Nybegynder
11. december 2003 - 17:40 #7
I batch-filen skriver jeg: START HEROES3.exe, og ja, den ligger i samme mappe som den fil jeg vil starte.
Avatar billede _k Nybegynder
11. december 2003 - 18:57 #8
Åbner programmet hvis du dobbeltklikker på batch-filen? (altså udenfor Flash)
Det skal den nemlig, eller har du ikke skruet den rigtigt sammen....

Og takker for points :o)
Avatar billede klownen Nybegynder
11. december 2003 - 19:00 #9
jaja det gør den

og selv tak
Avatar billede _k Nybegynder
12. december 2003 - 10:42 #10
Vil det sige, at det virker?

(ellers er det din fscommand-sti den er gal med. Ligger swf og exe i samme mappe, er det nok bare at skrive "heroes.bat" i 2. argument)
Avatar billede klownen Nybegynder
14. december 2003 - 21:35 #11
nej... det virker ikke. Jeg har prøvet det der med at sætte .swf-filen ind i samme mappe som .exe filen. Hvad kan der være galt? Du lyder som en der har gjort det her en masse gange...
Avatar billede _k Nybegynder
17. december 2003 - 09:45 #12
Afvikler du din swf fra en browser, eller laver du en projector-fil? Det kan nemlig godt være, at man SKAL lave projectorfiler og afvikle dem selvstændigt for få lov til at åbne filer fra harddisken.

Jeg er imidlertid ikke sikker, og er ikke lige i nærheden af de projekter, hvor jeg har fået det til at virker - men du kan da teste det...
Avatar billede klownen Nybegynder
17. december 2003 - 23:32 #13
fair nok, det prøver jeg