Avatar billede nicolaihansen Nybegynder
10. december 2003 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Date / Calendar til pæn int / Integer

hejsa - jeg har et ret simpelt problem. Jeg skal gemme en dato for et objekts oprettelse.. det skal gemmes i en database og gerne i et format som er let at sortere på.. jeg havde overvejet at lave ekstremt fusket kode som laver det gyselige output fra Date.getTime() om til en int, men det er jo en større operation.. der må da være en lettere måde frem :/ ?

udover det, så synes jeg generelt at Date/GregorianCalendar showet i java er lidt ugennemsigtigt.. det jeg gerne vil, er at anvende DateFormat til at tage den nuværende dato og formatere den om til en streng eller int, som kun består af tal.. f.eks. 20031210.. den ville jo være så dejlig køn at sortere på osv - håber der er nogle der har et par gode eksempler ?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 15:41 #1
Date d = cal.getTime();
DateFormat df = new SimpleDateFormat("yyyyMMdd");
String ds = df.format(d);
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 15:42 #2
Hvorfor ikke lave det til en DATE data type i database og gemme/hente
med en PreparedStatement og setDate/getDate ?

Det er tit nemmere.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 15:42 #3
Og lad os kalde det et svar.
Avatar billede labanos Nybegynder
10. december 2003 - 16:21 #4
er der nogen der skal kigge i din pæne database? eller skal det bare hentes ind i den samme applikation igen på et senere tidspunkt?.. ellers er det umiddelbart nok bare at tage System.currentTimeMillis() og så smide den long i db'en... uden at bruge tid på at formatere dato'er.. og når den engang kommer tilbage fra din db kan den fint bruges til at lave Date objekter af den slags du nu ønsker at bruge...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2003 - 16:35 #5
Tid at afslutte spørgsmålet ?
Avatar billede nicolaihansen Nybegynder
28. december 2003 - 20:14 #6
jep jep, jeg havde lige glemt det siden jeg bestemte mig for den første løsning.. osv osv