Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 12:57 Der er 13 kommentarer

Redirect-side form mail

Jeg har et problem med min form mail.

Jeg kan sagtens få formmailen til at virke, men der hvor jeg har webhotel, skal man have en "redirect"-side. (<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.domain.dk/nyside.html">)

Nu kommer problemet så... jeg kan sagtens lave det som de forslår med en html side, men hvis jeg nu gerne vil have et den går videre til en af mine actions-frames (labeled henvend) i min flash-fil, kan det så på nogle måde lade sig gøre?

eller en anden mulighed kunne være at den åbner redirect-siden som html-side i et "pop-up" vindue uden scoll osv... - er der mulighed for det?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. december 2003 - 13:02 #1
Du kan da bare sende en redirect variabel med og så forkaste resultatet og stadig bruge loadVars...
Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 13:07 #2
øhh undskyld, nu fik jeg vist ikke sagt at jeg ikke ligefrem er en nørd i det her, så har du mulighed for at definere det lidt bedre
Avatar billede barklund Nybegynder
10. december 2003 - 13:11 #3
Hvordan har du lavet det indtil videre...
Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 13:12 #4
on (release) {
    subject = "Form mail";
    recipient = "tineboegh@tineboegh.dk";
    redirect = "http://tineboegh.dk/garbos/bone.html";
    loadVariablesNum("http://www.tineboegh.dk/cgi-bin/FormMail.pl", 0, "POST");
    gotoAndStop("henvend");
}
Avatar billede barklund Nybegynder
10. december 2003 - 13:17 #5
du skal jo først gå til "henvend" når du er færdig og har modtaget svaret...

Hvilke andre variabler sendes med?
Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 13:20 #6
ikke andre, det er det jeg har på "send"-knappen.
dvs. at hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal gotoandstop("henvend") - sidde på redirect siden???
Avatar billede barklund Nybegynder
10. december 2003 - 13:28 #7
Hvilke tekstfelter har du? Og nej, det skal jo stadig stå i flashen
Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 13:35 #8
jeg har fire felter hvor man skal skrive henholdsvis sit: navn, kontaktperson, email adresse og telefonnummer. + et felt hvor man skriver en kommentar!

Når man har udfyldt og sendt skulle man så gerne komme hen til ("henvend") uden at  man skal forbi alle mulige sider hvor der står mailen er sendt rigtigt!
Avatar billede barklund Nybegynder
10. december 2003 - 13:39 #9
Hvad hedder tekstfelterne?
Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 13:47 #10
knapperne hedder:
virksomhed
Kontaktperson
email
telefon
kommentar

Hvad tænker du på? skal der være variables for alle felter? Det plejer da ikke at være nødvendigt.?!?!?
Avatar billede barklund Nybegynder
10. december 2003 - 14:04 #11
Du skal give de tekstfelter, som skal sendes med til scriptet et variabelnavn. Det er vel de ovenstående.

Bruger du Flash MX eller nyere?
Avatar billede tineboegh Nybegynder
10. december 2003 - 14:12 #12
Ja det er de ovenstående 5 felter.
Jeg laver det pt i flash MX, men det skal bruges i flash 5 hos dem jeg "prøver" at lave det for.
Avatar billede barklund Nybegynder
11. december 2003 - 18:07 #13
Hm, så tror jeg du skal lave en helt ny html-side på fx http://tineboegh.dk/garbos/tom.html der bare indehold "result=ok".

Så skal du lave:

on (release) {
    subject = "Form mail";
    recipient = "tineboegh@tineboegh.dk";
    redirect = "http://tineboegh.dk/garbos/tom.html";
    loadVariablesNum("http://www.tineboegh.dk/cgi-bin/FormMail.pl", 0, "POST");
    _root.result = "";
    _root.gotoAndPlay("loop");
}

I din rod laver du så en frame, der hedder loop og i den kan du lave noget grafik med "Sender brev..." eller sådan noget. I næste frame efter loop skriver du:

if (result == "ok") {
    gotoAndStop("henvend");
} else {
    gotoAndPlay("loop");
}
Det virker måske :)