Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
09. december 2003 - 22:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

SQL Sætning (sub Query)

Følgende sql sætning virker når der kun fremkommer 1 post fra  sub query'en.

strSQL = "SELECT * FROM Arrangement WHERE Arrangement.Arrangementsnr <> (SELECT Arrdeltagere.Arrangementsnr FROM Arrangement INNER JOIN Arrdeltagere ON Arrangement.Arrangementsnr=Arrdeltagere.Arrangementsnr WHERE Arrdeltagere.NavnID="&Session("userID")&";)"

Jeg vil gern have den til at virke med flere poster, men så kommer flg. fejlmeddelelse. "At most one record can be returned by this subquery."
Nogen forslag?
Avatar billede trer Nybegynder
09. december 2003 - 22:11 #1
du skal  benytte en IN operator

..Arrangement WHERE Arrangement.Arrangementsnr NOT IN (SELECT Arrdeltagere.Arrangementsnr...
09. december 2003 - 22:12 #2
strSQL = "SELECT * FROM Arrangement WHERE Arrangement.Arrangementsnr not in (SELECT Arrdeltagere.Arrangementsnr FROM Arrangement INNER JOIN Arrdeltagere ON Arrangement.Arrangementsnr=Arrdeltagere.Arrangementsnr WHERE Arrdeltagere.NavnID="&Session("userID")&";)"
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
09. december 2003 - 22:24 #3
Tak..Det er fantastisk... Har medført et problem hvis rs således ikke indeholder noget og jeg forsøger at gennemløbe loop og udskrive vha. flg..
Do
  Response.Write  rs("Dato")
  Response.Write  rs("Overskrift")

rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
Kan dette klares med if IsEmty(rs) eller lign..?
Tak på forhånd,..herefter får i jeres velfortjente points...
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
09. december 2003 - 22:46 #4
Dooh...forgående er løst vha. if rsEOF then else..
Tak for hjælpen..!
10. december 2003 - 09:05 #5
Magnus...er du Trines lillebror?
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
10. december 2003 - 17:41 #6
The one and only....
Kender vi hinanden?
10. december 2003 - 17:46 #7
Jeg kender nu mest Trine, da jeg har arbejdet sammen med hende i 4D og da jeg selv kommer fra Holbæk.
Men vi fik os da en længere sludder til hendes bryllup :o)
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
10. december 2003 - 18:12 #8
Ok..så kan jeg godt huske dig.
Jeg skal hilse mange gange fra trine, taler med hende nu..
10. december 2003 - 19:27 #9
Jamen hils endelig igen og ønske god jul og godt nytår næste gang du taler med hende :o)))
Og sig til hende, at hun stadig har en stående invitation under de sydligere himmelstrøg ;)

Kan det forøvrigt ikke passe, at jeg hørte dit navn i P3 forleden? Jeg tror, at du havde skrevet en mail, som de læste op eller sådan noget..??