Avatar billede aspersen Nybegynder
09. december 2003 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar + PC + stofa

Hey

Min PC(Aldi medion/XP) er på stofanet.
Hvordan får jeg koblet min bærbare (Toshiba Satellite) på uden at skulle oprette familieopkobling??
Den bærbare har ikke noget netkort.
Til min rådighed har jeg en hub + netværkskabler.
Skal jeg overveje pcmcia kort til den bærbare eller USB??
Jeg har ikke megen erfaring med den slags!

Mvh.

Jepper
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
09. december 2003 - 18:50 #1
Først vil jeg lige sige, at det jo ikke er lovligt at tilkoble flere computere. Og Stofa kan se hvor mange computere der er tilsluttet din opkobling, hvis de altså gider at tjekke det. Men det er din beslutning. Jeg vil ikke opfordre til noget, men jeg har hørt, at du skal bruge en (speciel?)router. Og dette er vist heller ikke muligt mere, da man har fået dynamiske ip'er.
Avatar billede aspersen Nybegynder
09. december 2003 - 18:58 #2
Hvis jeg så vælger stofas familieopkobling til 25,- ekstra pr. md. hvad skal jeg så gøre for at få begge mskiner på? Jeg har en ethernet hub og nogle kabler
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
09. december 2003 - 19:00 #3
Jeg er ikke så meget inde i bærbare, så det kan jeg ikke svare på. Jeg kan bare sige, at vi har en switch der deler forbindelsen ud til 2 computere.
Avatar billede Chewie Novice
09. december 2003 - 19:17 #4
et kabel fra væggen til hubben og et kabel fra vær computer til hubben så skulle du være kørende med familiepakken .... hvis du vil løse det uden familienpakken kan vi ikke hjælpe dig .... men du kunne jo søge lidt her på e! :o)
Avatar billede aspersen Nybegynder
11. januar 2005 - 13:03 #5
Hej alle
Tak for kommentarerne!
Jeg har oprettet et lokalt intranet. Den ene bærbare computer har således kun adgang til den anden, som har adgang til nettet.
Familieopkoblinger og routere blev for besværligt!
Tak for hjælpen..!
Aspersen