Avatar billede arthurogolsen Nybegynder
09. december 2003 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Importere .csv fil i phpmyadmin, får kun 1 række

Hvad sker der her......

Jeg har lavet en csv-fil fra et regneark, som jeg nu skal have importeret ind i en mysql-tabel.

Jeg bruger phpmyadmin's funktion til at importere med.
Men den opretter kun en enkelt række..

Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede arthurogolsen Nybegynder
09. december 2003 - 16:47 #1
Feltnavn  Datatype Attributter Nulværdi Standardværdi Ekstra Handling
  id  int(5)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  t_id  int(4)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  an2  int(6)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  an1  int(6)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  pris1  int(5)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  pris2  int(5)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  pris3  int(5)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
  pris4  int(5)  Nej  0    Ændre  Slet  Primær  Indeks  Unik  Fuldtekst
Med det afmærkede:    Eller

    Indekser : [Dokumentation]
Nøgle Datatype Kardinalitet Handling Feltnavn
id  UNIQUE  1  Slet  Ret  id
id_2  INDEX  1  Slet  Ret  id

Dan et indeks på  kolonner      Pladsforbrug : Datatype Benyttelse
Data 33 Bytes
Indeks 3,072 Bytes
Total 3,105 Bytes
  Række statistik : Erklæringer Værdi
Format ordnet
Rækker 1
Række længde ø 33
Række størrelse  ø 3,105 Bytes

Sådan ser tabellen ud....
(hvis I gerne vil vide det... :)
Avatar billede egonspock Seniormester
09. december 2003 - 18:40 #2
Det kan være linjeskift, der generer. Kan du give et eksempel på de første to rækker?
Avatar billede arthurogolsen Nybegynder
09. december 2003 - 19:08 #3
linjeskift... hmmmm du mener i csv-filen ?

eksempel :

1;400;600;661;707;120
1;500;600;709;759;129
Avatar billede egonspock Seniormester
09. december 2003 - 19:38 #4
Forstår jeg det ret, at du har 6 kolonner i csv-filen, som du vil have ind i 8 kolonner i databasen?
id;t_id;an2;an1;pris1;pris2;pris3;pris4
Du skal nok generere to kolonner til, evt. tomme, men det er jo også nemt i et regneark, for det er sikkert det den ikke kan lide. Spørgsmålet om linjeskift er om det er Unix, Mac eller PC, og som skal specificeres i importen.
Avatar billede arthurogolsen Nybegynder
10. december 2003 - 08:36 #5
jeg har fundet problemet, jeg havde glemt autoincrement, så standardværdien var 0 og da id-feltet er unikt, kan den selvfølgelig ikke lave flere.....

Iøvrigt kan det jo godt lade sig gøre at få 6 rækker importeret til 8, du skal bare definere hvilke af de 8 det skal improteres til..

Men du får nu point for at svare alligevel.....
Avatar billede egonspock Seniormester
10. december 2003 - 16:31 #6
Det er rart at høre at du fik det til at virke alligevel. Du har selvfølgelig ret i at man kan importere til et mindre antal rækker end muligt, men det er typisk sådan en fejl man kan komme til at begå, så jeg ville lige lufte muligheden. Men tak for point!