Avatar billede stroke1 Nybegynder
09. december 2003 - 16:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

vise antal gange

hej.
Jeg ville høre hvordan man registrerer hvor mange gange der er blevet klikket på et link.
Avatar billede zyco_dk Nybegynder
09. december 2003 - 16:34 #1
det kan du gøre ved at ligge i tal ned i en database eller i en txt fil
Avatar billede squashguy Nybegynder
09. december 2003 - 16:42 #2
måden du så gør det på, er ved at lave en redirector. f.eks.
<a href="redirect.php?url=en_url.dk">

redirect.php
// gem i .txt eller database antal klik
header("location: ".$_GET['url']); // send brugeren af sted
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2003 - 16:42 #3
det nemmeste er at have en tæller på den side linket fører hen til.
alternativt kan det gøres med en lille henvisningsside der tæller og så sender brugeren videre til den side der skal hentes:

<a href="henviser.php?side=derhen.html">...</a>

filen 'henvise.php' indeholder så intet andet end en snut php

<?php
if( isset( $_GET['side'] ) {
    $filnavn = $_GET['side'];
} else {
    $filnavn = "din404side.html";
}

$fil = fopen( "teller".$filnavn, "r+" );  // åben tællerfil for destiantionen
$tal = 1*fgets( $fil, 1024 ) +1;      // læs og tæl op
rewind( $fil );                      // gør klar til at genskrive filen
fputs( $fil, $tal ) );                // skriv det nye tal
fclose( $fil );                      // og luk

header( "location: " .$filnavn );    // og gå så til den destination
exit();
?>

mvh JakobA
Avatar billede stroke1 Nybegynder
09. december 2003 - 17:55 #4
læg et svar