Avatar billede djpono Nybegynder
09. december 2003 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

search & replace

Jeg har en lang (5000 linier) autogenereret txt-fil med email-adresser og tilhørende fejlmelding som jeg vil have lavet til XML.
Den indeholder en masse unødig information om mail-serverens fejlmelding til hver enkelt email, denne vil jeg IKKE have med i min XML, men disse fejlmelding er er ikke helt ens (men samme form) og derfor kan jeg ikke bruge search'n'replace for at få dem fjernet...

Kender i et værktøj som kan tage f.ex. følgende input: "| 550| -------altmuligtforskelligt-------" og fjerne alle disse linier uanset hvad der står efter 550?
Avatar billede atoft Nybegynder
09. december 2003 - 15:08 #1
Ja det kan du gøre med regularexpressions. Der er en kategori vedr. dette her på experten. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2003 - 15:20 #2
grep -v "| 550|" input.fil > output.fil

Linux så har du uden tvivl grep.

Windows så kan du skaffe grep.
Avatar billede djpono Nybegynder
09. december 2003 - 16:19 #3
ta-aaaak Arne... det er sgu en dejlig lille fætter den der grep, jeg fandt ikke frem til regularexpressions!!
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2003 - 16:24 #4
regular expressions er ikke et værktøj men et text mathing sprog.

grep (nyere ihvertfald) kan regulat expressions.

[0-9]+ betyder f.eks. 1 eller flere tal i regular expressions.
Avatar billede djpono Nybegynder
09. december 2003 - 18:51 #5
ahh sådan, cool tak for informationen, nå men jeg gav jo dig point alivæl eftersom dine clues som hjalp mig