Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 14:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til søgning

Hejsa,

jeg har stirret mig blind på noget kode.

Jeg har et SQL kald, som jeg ved returnerer x antal tupler (virker fint når response.write(strSQL) køres direkte mod db), men alligevel kommer der ikke noget frem i koden.

if request.form("submitSoeg") <> "" then
    if strQuery = "" or len(strQuery) < 3 then
        strFejl = "Du skal skrive et s&oslash;geord p&aring; mindst 3 bogstaver"
    end if
        if strFejl = "" then
            if strFindi = "titel" then
                strSQL = "SELECT id, antalsvar, titel, forfatter, oprettet FROM posts WHERE (titel LIKE '*" & strQuery & "*') ORDER BY " & strSort & " DESC"
            else
                strSQL = "SELECT posts.id, posts.antalsvar, posts.titel, posts.forfatter, posts.oprettet, svar.postid FROM svar INNER JOIN posts ON svar.postid = posts.id WHERE  (svar.indhold LIKE '*" & strQuery & "*') ORDER BY " & strSort & ""
            end if
            response.write(strSQL)
            response.end
            set rs = conn.execute(strSQL)
                If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
                    ' Hvis der er fundet poster på søgningen
                    Response.Write "<p>Søgeresultat</p>"
                    Response.Write "<table border=1>"
                    Response.Write "<tr><th>id</th><th>antalsvar</th><th>titel</th><th>forfatter</th></tr>"
                    Do While Not rs.EOF
                        Response.Write "<tr><td>" & rs("id") & "</td>"
                        Response.Write "<td>" & rs("antalsvar") & "</td>"
                        Response.Write "<td>" & rs("titel") & "</td>"
                        Response.Write "<td>" & rs("forfatter") & "</td></tr>"
                        rs.MoveNext
                    Loop
                    Response.Write "</table>"
                Else
                ' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
                    Response.Write "<p>Der er ikke fundet noget på denne søgning</p>"
                End If
    end if
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 14:13 #1
problemet er at det er else-delen der bliver aktuel, altså Der er ikke fundet noget på denne søgning bliver udskrevet, til trods for at jeg VED forespørgslen ikke er tom
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. december 2003 - 14:21 #2
hvilken db kører du op imod??

/hak
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 14:22 #3
ligenu er det access...
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. december 2003 - 14:26 #4
så skal du ændre her:
strSQL = "SELECT id, antalsvar, titel, forfatter, oprettet FROM posts WHERE (titel LIKE '%" & strQuery & "%') ORDER BY " & strSort & " DESC"
-------------^----------------^
else
                strSQL = "SELECT posts.id, posts.antalsvar, posts.titel, posts.forfatter, posts.oprettet, svar.postid FROM svar INNER JOIN posts ON svar.postid = posts.id WHERE  (svar.indhold LIKE '%" & strQuery & "%') ORDER
--------------------------------------------------^----------------^
BY " & strSort & ""

Mener helt bestem at wildcards i access er %-tegnet
/hak
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. december 2003 - 14:26 #5
jaja - pilene blev vist ikke helt gode, men det er * du skal erstatte med %

/hak
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 14:33 #6
wildcards er * i access xp, men i den gamle (og i sql standarden, så vidt jeg ved) er det %
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. december 2003 - 14:35 #7
hmmm...sidder selv med access 2003 og der er det % ?!?!?

/hak
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 14:36 #8
well, det er tydeligvis ikke der problemet ligger, når jeg kan kopiere sql strengen over i access, og den returnerer de tupler den skal?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 15:37 #9
weird
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 10:14 #10
ingen der kan gennemskue hvad der er galt?
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2004 - 12:48 #11
må bide min kommentar 09/12-2003 14:36:23 i mig - det var derfor :) Smider du et svar /hak ?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2004 - 18:55 #12
Lukket