Avatar billede bkhansen Novice
09. december 2003 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Request.QueryString("filID") men tager ALT i tabellen

Hejsa.
Her er tabel 1 - FILER:
www.bkhansen.dk/test/1.jpg

Her er tabel 2 - EMNER:
www.bkhansen.dk/test/2.jpg

Her er relationen:
www.bkhansen.dk/test/3.jpg

Her er koden:

<%
Dim Conn, MyConnection, MySQL, filRS
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Set filRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

MyConnection = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ="& Server.MapPath("yp.mdb")
Conn.Open MyConnection

MySQL = "select emner.tekst as emnertekst, filer.filnavn as filerfilnavn, filer.kommentar as filerkommentar, filer.fil as filerfil FROM emner, filer WHERE kategoriid=" & Request.QueryString("filID")
filRS.Open MySQL, Conn, 3, 3, 1
%>

<p align="justify" class="Nyhed">
      <%response.write(filRS("filerfilnavn"))%><br>
      <%response.write(filRS("filerkommentar"))%><br>
                                  <embed src="<%response.write(FilRS("filerfil"))%>" width="164" height="151"></embed>

                                <% while not filRS.eof %> <br>
      <%response.write(filRS("emnertekst"))%>
<% filRS.movenext
wend%>

Det den gør er at skrive filnavn og kommentar fint nok ud via Request.QueryString("filID"), men det går galt når den også skal udskrive emnertekst, så udskriver den ALLE tekster der under tabellen....
I kan se det på:
www.bkhansen.dk/test/
Tryk på musikklip og vælg en wav-fil.

Håber virkelig i kan løse problemet.
På forhånd tak
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. december 2003 - 00:08 #1
se her:
                                <% while not filRS.eof %> <br>
      <%response.write(filRS("emnertekst"))%>
<% filRS.movenext
wend%>

fjern "while not filRS.eof" og "filRS.movenext"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. december 2003 - 00:08 #2
..og "wend"
Avatar billede jacob_hs Nybegynder
09. december 2003 - 00:10 #3
Har det ikke noget med din løkke at gøre? Prøv følgende
----
<p align="justify" class="Nyhed">
  <% while not filRS.eof %> <br>

  <%response.write(filRS("filerfilnavn"))%><br>
  <%response.write(filRS("filerkommentar"))%><br>
  <embed src="<%response.write(FilRS("filerfil"))%>" width="164" height="151"></embed>

<%response.write(filRS("emnertekst"))%>
<% filRS.movenext
wend%>

---
/Jacob
Avatar billede bkhansen Novice
09. december 2003 - 00:11 #4
Fandt selv svaret :-)

MySQL = "select emner.tekst as emnertekst, filer.filnavn as filerfilnavn, filer.kommentar as filerkommentar, filer.fil as filerfil FROM emner, filer WHERE filer.kategoriid=" & Request.QueryString("filID") & " AND emner.tekstId=" & Request.Querystring("filID")

Men tak alligevel ... SKriver måske lidt senere igen hvis jeg får problemer ...