Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 21:19 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Installation af PHP nuke

Ja - det er allerede oprettet mange med samme emne, men kan ikke få det til at fungerer.

Først skal det siges, at jeg i første omgang bare skal "lege" med det på mit webhotel, så jeg har oprettet et subdomæne hvor det skal køre

Jeg kører PHPnuke 6.9

Har unzipped det og lagt det op på webhotellet i roden af mit subdomæne

Så skal jeg redigerer i config.php .. eller ?

og derefter ska jeg ???
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 21:26 #1
du skal også importere nuke.sql til din mysql database og ja redigere i din config.php, så trykker du http://domæne.dk/admin.php  opretter din admin og superbruger , og så kører det :-)
har efterhånden været igennem nogle stykker af dem
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 21:35 #2
hmm .. ok .. når jeg forsøger at kører nuke.sql kommer den med:

SQL-forespørgsel :

* - * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * - * - * - CREATE TABLE confirm(

confirm_id char( 32 ) NOT NULL default '',
session_id char( 32 ) NOT NULL default '',
code char( 6 ) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY ( session_id, confirm_id )
) TYPE = MyISAM

MySQL returnerede:

You have an error in your SQL syntax near '---------------------------------------------------------
--

CREATE TABLE co' at line 2

er det fordi der er noget galt i config.php ?
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 21:37 #3
næ, det er fordi den nuke.sql er dåræig lavet, det jeg gjorde var at fjerne alle linierne der ikke skulle være der, hvis du forstår, ellers finder jeg lige den fixet version.
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 21:41 #4
her er den der virker, husk at slette det gamle først :
http://pvpgn.kicks-ass.org/fixed-nukesql6.9.zip
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 21:42 #5
jeg kan også kontaktes på icq, hvis det er nemmere, men så skal jeg ingen points have.
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 21:53 #6
OK ... det er sgu også let at vide, at det lige er den det var galt med -- men nu lykkedes det ...

Men når jeg prøver at gå ind og kører den admin, så kommer der e:
Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/web/web3xxx/Nuke/nuke/html/db/db.php on line 88
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 21:56 #7
hmm, du kører http://domæne.dk/admin.php

hvad er din php4 og mysql-server version ??
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 21:58 #8
tjaa .. kører http://subdomain.domæne/nuke/admin.php
Mappen nuke indeholder alt det unzipped

æhh . ska lige finde ud af, hvad jeg kører.. men Web10 er min udbyder
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 21:59 #9
Den kører følgende sql:
3.23.54 (d. 1/4 - 2003)
OS : FreeBSD
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:00 #10
ja så skulle det ikke være problem der, du har husket din config fil ???
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:01 #11
må jeg se fejlen, eller oplyser du ikke gerne domænet ??
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 22:02 #12
config filen er jeg ikke 100% sikker om er rigtig .. men har skrevet til web10 omkring oplysninger

Det eneste der står på skærmen er:

Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/web/web3xxx/Nuke/nuke/html/db/db.php on line 88
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:04 #13
okay,, men du har vel fået dine login oplysninger ved web10
du skal udfylde disse felter :

######################################################################

$dbhost = "mysqlserver url";
$dbuname = "brugernavn";
$dbpass = "kodeord";
$dbname = "databasenavn";
$prefix = "nuke";
$user_prefix = "nuke";
$dbtype = "MySQL";
$sitekey = "en eller anden kode";
$gfx_chk = 7;

/*********************************************************************/

det er faktisk det eneste
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:05 #14
og jeg tror det er der der er gået noget galt
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 22:07 #15
database navn .. den er jeg i tvivl om ..
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:08 #16
okayy, nu skal jeg ikke kunne sige noget, men det plejer at være domæne_dk_db, men de skriver vel nok tilbage
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 22:11 #17
hmm .. det fungerer ikke .. ska jeg nok bruge nogen der er web10 kunde, så de kan sige hvordan det står hos dem
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:12 #18
ja nu kender jeg ikke lige en web10 kunde, har de ikke noget support forum eller såen ?
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:13 #19
Du skal forbinde til den nye database med hostnavn: mysql.web10.dk

Eks.

host: mysql.web10.dk
brugernavn: webxxxx
pass: xxxxxxx
db: webxxxx
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:13 #20
det skulle da give mening i mine øjne :-)
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 22:15 #21
jep.. nu har jeg fået en ny fejl (eller flere fejl)

Warning: head(themes/DeepBlue/theme.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/web/webxxxx/Nuke/nuke/html/header.php on line 31

Warning: head(): Failed opening 'themes/DeepBlue/theme.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear') in /home/web/webxxxx/Nuke/nuke/html/header.php on line 31

Fatal error: Call to undefined function: themeheader() in /home/web/webxxxx/Nuke/nuke/html/header.php on line 47
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:18 #22
noget siger mig at din upload ikk er helt som den skulle have været, prøv at slette det hele, og så oploade det hele igen , husk at se efter om den skipper nogen filer, det skulle jo ikke gerne ske
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:19 #23
hmmmm,, kan du smide alle dine udpakket filer i roden af dit subdomæne, ligesom de ligger når du har pakket dem ud, og går ind i mappen html ???
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 22:24 #24
ok - er ved at prøve igen
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
08. december 2003 - 22:26 #25
jeg må desværrer hoppe fra nu, arbejdet kalder, men kommer da igen ellers så er icq 85289176
Avatar billede googolplex Novice
08. december 2003 - 22:28 #26
Vil bare lige fortælle, at der findes en lille til at installere alle databaserne nemt hvis du skulle være interesseret:

http://www.ladefoged-roenne.dk/69sql.zip
Avatar billede rossonero Nybegynder
08. december 2003 - 22:32 #27
blir nok også først imorgen jeg få kigget på det igen,hvis det ikke virker nu
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. december 2003 - 19:07 #28
OK - jeg kommer ind på siden nu - ... meeen æhh .. hva ska jeg nu ?
Avatar billede googolplex Novice
09. december 2003 - 19:11 #29
Er det database installationssiden eller PHPnuke ?

Hvis det er PHPnuke, så skal du starte med at oprette en 'superuser/admin' som du efterfølgende kan logge ind med og administrere dit site :)
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. december 2003 - 19:45 #30
Ja ok - har jeg fundet ud af.

Men nu er det førrste gang jeg har set selve konfigurations menuen inde for Nuke - men er det ikke muligt at ændre farver m.m på nogle af de forskellige thema`er der er ? .. nogen af dem har virkelig gyslige farver .. hvis man bare kunne ændre lidt på dem
Avatar billede googolplex Novice
09. december 2003 - 19:51 #31
Jo, men så skal du ind i selve koden...

Men prøv at søg på PHPnuke temaer, der skulle være rigeligt derude :)
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. december 2003 - 20:17 #32
hmm .. nu har jeg kun leget med phpnuke i omkring 10 minutter - synes dog det er enormt smalt, dvs. man kan jo ikke flytte rundt på ret meget !

Findes der andre cms systemer man man mere / eller som er bedre end nuke ... ja .. smag og behag .. men?

hvis du vil svare wl-shadow - så ska du nok få point
Avatar billede googolplex Novice
09. december 2003 - 20:33 #33
Du kan se her, der er rigeligt :)

http://www.opensourcecms.com/
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. december 2003 - 21:46 #34
Ok -- har leget lidt mere med php .. nu helt spændende .. men mangler hvis lidt grundlæggende "teori" for at lære hvordan man fletter det hele sammen ..
Findes der nogen Hjemmesider som gennemgår noget om PHP-nuke?
Avatar billede googolplex Novice
09. december 2003 - 21:52 #35
Mener du hjemmesider om PHP eller PHPnuke ?
Avatar billede rossonero Nybegynder
09. december 2003 - 21:56 #36
nå ok .. php-nuke
Avatar billede rossonero Nybegynder
10. december 2003 - 21:45 #38
Ok .. Jeg fik at vide at postnuke, var bedre .. så det har jeg installeret nu

Men findes der ik en guide et eller andet sted, som forklarer omkring omsætning inde i postnuke .. jeg mener .. sections, topics, block og hvad ved jeg .. ka slet ikke hitte ud af det ... eller hvordan man f.eks. laver et tekst boks på forsiden med et billede ..
Avatar billede googolplex Novice
10. december 2003 - 22:29 #39
http://pnavy.com/pnGuide/

Sådan noget?

Har ingen forstand på Postnuke, har installeret det en enkelt gang og synes hverken det er værre eller bedre end PHPnuke.

De gamle versioner af PHPnuke var meget ringe sikkerhedsmæssigt, det er en af grundende til at Postnuke af mange anses for at være bedre. Men de nye versioner af PHPnuke skulle være mindst ligeså gode.
Avatar billede rossonero Nybegynder
11. december 2003 - 21:20 #40
Ja - det irriterer mig dog ufattelig at man ikke uden videre kan gå ind og rette farver osv på temaerne - de er bygget op i total mange spalter med 20 forskellige små gif billeder ..

findes der ikke noget redigering værktøj til at ændre farver f.eks.?
Avatar billede googolplex Novice
11. december 2003 - 21:51 #41
Nej, der er jeg ret overbevist om at der ikke gør, desværre :(
Avatar billede rossonero Nybegynder
07. januar 2004 - 20:38 #42
:-)