Avatar billede rhrathje Nybegynder
08. december 2003 - 06:09 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Er traet af min hjemmeside!

Jeg er traet af min hjemmeside! Den er alt for besvaerlig at opdatere... Og da jeg er helt ”groen” hvad angaar PHP haaber jeg at der er nogle der kan hjaelpe...

Jeg har behov for en menu til min hjemmeside. Som det er nu, ligger min menu paa hver eneste side og det goer at tilfoejelse af nye menupunkter er en alt for stor opgave... Det er meningen at menuen skal ligne den allerede eksisterende paa min hjemmeside www.voresmening.dk altsaa med hovedmenuer, undermenuer, underundermenuer osv... men kun eksistere et sted som saa loades paa de forskellige sider...

Hvordan griber jeg det an?

***
Rune
Avatar billede anhansen Nybegynder
08. december 2003 - 08:13 #1
Du ligger koden i en fil, menu.php, og i starten af hver af de andre sider laver du en include("menu.php");
På den måde bliver den fil (menu.php) en del af din anden side, og bliver indlæst hvergang... Når du så retter i menuen i menu.php, kommer det til at gælde for alle sider...

Nice'n'easy
Avatar billede nak-m Nybegynder
08. december 2003 - 08:16 #2
Kan du ikke bare lave en separat fil, med 'menukoden', og så dernæst bare skrive følgende i på dine sider:

<?php include 'menu.php'; ?>

Eller er det måske mere kompliceret end somså?
Avatar billede domaz.dk Novice
08. december 2003 - 09:07 #3
Du kan bare bruge include("menu.php"); eller require("menu.php");...

så tager du bare al koden som din menu består af og flytter over i en ny fil som du kalder for menu.php.... derefter erstatter du der hvor din menu kode før var med <?php include("menu.php"); ?> eller <?php require("menu.php"); ?>
Avatar billede googolplex Novice
08. december 2003 - 15:19 #4
Du er ikke interesseret i en dynamisk dhtml-menu ? Den du har skal jo loades hver gang du vil se en undermenu.
Avatar billede rhrathje Nybegynder
11. december 2003 - 06:32 #5
Kigger paa det... Og saa vender jeg tilbage med om det er nok, eller om der skal andet til!

Paa forhaand tak

***
Rune