Avatar billede hansdam Nybegynder
08. december 2003 - 00:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søgning + løkke

Jeg skal bruge en If..Then..Else sætning der siger:
If Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = "--En af de værdier i min database--" then
Min database er opbygget på den måde at der er et felt der hedder IP, med de IP'er der er blevet registreret.
Håber i kan hjælpe
/ Hans
Avatar billede rackbox Nybegynder
08. december 2003 - 00:56 #1
Træk dine data fra databasen ud i et array og tjek om værdien eksisterer i array'et.
Avatar billede hansdam Nybegynder
08. december 2003 - 00:58 #2
Jeg er ikke så meget inde i array's - så vil du være så venlig at give et lille eks.?
Avatar billede squashguy Nybegynder
08. december 2003 - 01:06 #3
I stedet for at trække alle data ud i et array, er det bedre at kontrollere via en sql-sætning..

SELECT * FROM tabel_med_ipadresser WHERE ip = 'REMOTE_ADDR'

Hvis denne returnerer en række, så er din IF sand
Avatar billede rackbox Nybegynder
08. december 2003 - 01:17 #4
Det med arrays var for at undgå mange ens querys, såfremt det er en information, som skal bruges for flere af de registrerede IP'er.. Men ellers... Begge dele virker. For at trække dine data ud i et array, laver du din query = "select * from tabel_med_ip"
og i din while løkke smider du en
Myarray = hvert enkelt udtræk.

Men ovenstående løsning er nok alt ialt bedre, hvis du kun skal tjekke en ip ad gangen
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. december 2003 - 08:24 #5
En ting er teori, en anden ting er praksis så her et eks, hvor du lige skal havde en connection til databasen som hedder Conn:

SQL = "SELECT * FROM tabelNavn WHEER ip '" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)
if NOT rs.EOF then
  'IP findes

else
  'IP findes ikke
end if
Avatar billede hansdam Nybegynder
08. december 2003 - 11:29 #6
Okay, tak, men nu skriver den så dette:
---------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in number in query expression 'Ip = 80.208.222.3'.

/stem.asp, line 49
---------------------------------------
Hvad kan der være glat?
/Hans
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. december 2003 - 16:39 #7
Hov jeg har skrever WHEER og ikke WHERE husk også at rette tabel og kolonnenavn til dine navne:

SQL = "SELECT * FROM tabelNavn WHERE ip '" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "'"
Avatar billede stoney96 Nybegynder
09. december 2003 - 03:09 #8
Lille rettelse, ovenstående mangler lighedstegnet efter WHERE ip, som:

.....FROM tabelNavn WHERE ip ='" & Request.......
Avatar billede hansdam Nybegynder
09. december 2003 - 11:33 #9
Okay
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. december 2003 - 16:47 #10
Du tager da ikke point selv, man giver point til dem som har hjulpe en og har de ikke svaret så ber man dem lige ligge et svar!
Avatar billede stoney96 Nybegynder
09. december 2003 - 19:17 #11
Ja, læg lige kassen til Eagleeye. Hans svar er helt i orden.