Avatar billede kasper.po Nybegynder
07. december 2003 - 21:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

3 spørgsmål

Jeg her en kode som ser sådan ud
Det jeg vil have hjælp til er at man skal kunne tilføje indholdet af 3 bokse på en linje. Jeg har prøvet med 3 bokse men de tilføjer sig på 3 forskællige linjer. Nr 2. Jeg vil have den til at sige at der ikke er noget at slætte når man prøver at slætte en linje uden noget. Og den sidste ting, Jeg vil have den til at huske det man har indtastet, næste gang man åbner programmet, jeg har kigget alle steder men kan ikke finde noget om det(jeg tror den skal bruge en txt til til at skrive til men jeg ved helt ærligt ikke).
Undskyld hvis det er noget man skal kunne men jeg er MEGA noob til vb

Private Sub Command1_Click()
List1.AddItem Text1.Text

End Sub

Private Sub Command2_Click()
MsgBox "Vil du fjerne" & List1.Text & " fra listen ??", vbYesNo + vbQuestion

List1.RemoveItem List1.ListIndex
End Sub

Private Sub Command3_Click()
List1.ListIndex = 0
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2003 - 21:16 #1
List1.AddItem Text1.Text & Text2.Text & Text3.Text
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2003 - 21:17 #2
And with a space between
List1.AddItem Text1.Text & " " & Text2.Text & " " & Text3.Text
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 11:47 #3
Hvis du vil gemme indstillinger kan du ganske rigtigt gemme indstillingerne i en txt-fil eller i reg. databasen. Jeg vil anbefale det sidste, og du kan se hvordan du læser/skriver til en txt-fil her: http://www.eksperten.dk/spm/252223

Pas på med at bruge List1.Text - det betyder noget andet end det du tror det gør (vil jeg tro ;o)

De enkelte elementer i en list1 kan du se således:

List1.List(3) indeholder fx. element nummer 4 (index starter med nul).

Det markerede element får du fat i således:

List1.List(List1.Listindex)

Prøv at læs lidt om listbox kontrollen i VB-hjælpen før du går videre - det tror jeg godt kan betale sig. Eller kik lidt omkring her: http://www.eksperten.dk/kat/5?searchtype=txt&words=listbox&method=and&sort=score&catid=5
Avatar billede kasper.po Nybegynder
08. december 2003 - 14:54 #4
Jeg er ikke lige helt så god til vb så vil du ikke lige flætte det der står på http://www.eksperten.dk/kat/5?searchtype=txt&words=listbox&method=and&sort=score&catid=5 ind i koden jeg forstår det ikke lige det. Jeg har valgt måde nr 2 der beskrives der filen den skal skrive til hedder log.txt og Filnummer hved jeg ikke helt hvad er. Hvis det er kan jeg så lave en nå trår med ??? point du så kan fe ekstre
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 15:05 #6
Hvad vil du gemme i din fil?
Avatar billede kasper.po Nybegynder
08. december 2003 - 15:48 #7
Jeg skal gemme det man indtaster og tilføjer til List1 så sakl den gæmme det så når man åbner programmet neste gang henter den det man har indtastet i List1
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 15:59 #8
Altså gemme hele list1 når programmet lukkes, og læse det ind når programmet startes

Gemme fra list1 til fil:

  Dim FilNummer as Integer
  Filnummer = FreeFile
  Open "C:\Fil.txt" For Output As #Filnummer
  for i = 0 to list1.listcount - 1
    Print #Filnummer, list1.list(i)
  next i
  Close #Filnummer

Læse ind i list1 fra fil:
  Dim FilNummer as Integer
  Dim strDummy as String
  list1.clear
  strDummy = ""
  Filnummer = FreeFile
  Open "C:\Fil.txt" For Input As #Filnummer
  while not eof(#filnummer)
    Line Input #Filnummer, strDummy
    list1.additem strDummy
  wend
  Close #Filnummer
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 15:59 #9
Hov - du kan slette linien
  strDummy = ""
Den har ingen betydning
Avatar billede kasper.po Nybegynder
08. december 2003 - 16:13 #10
Lige et spørgsmål til, hvor skal det stå henne ??. Og Henter den det også igen når man åbner programmet
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 16:29 #11
Jeg tror du skal købe en bog om VB før du går ret meget videre.

Skriv koden der hvor du vil have den skal køres - skal det ske når du trykker på en knap, smider du det i den pågældende knaps _Click-event. Skal det automatisk ske når programmet starter, skriver du det i formens _Load-event. Osv osv osv...
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 16:30 #12
PS: Behold de fleste points selv - det her spørgsmål er vist ikek 200 points værd :o)
Avatar billede kasper.po Nybegynder
08. december 2003 - 16:44 #13
Nu er det lige sådan jeg har en bog liggendene og jeg har lavet det her efter hvad den skrev men den siger ikke noget om at man kan gemme det i en txt fil
Avatar billede kasper.po Nybegynder
08. december 2003 - 16:44 #14
så der for spurgte jeg lige
Avatar billede kasper.po Nybegynder
08. december 2003 - 16:45 #15
Mén tak aligevel
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 17:15 #16
OK

Selv tak - fin stil at beholde alle pointene selv!
Avatar billede kasper.po Nybegynder
09. december 2003 - 14:57 #17
Det må du undskylle kig lige efter en ny tråd jeg snart laver der kan du få 20 eller 30 p
Avatar billede martin_moth Mester
09. december 2003 - 15:11 #18
Hvor synes du jeg skal kikke?