Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 14:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intranetlink til åbning af genvej til åbning af datakilde

Jeg har et link på min intranetsite der er en genvej... hvordan skriver jeg HTML koden til denne href=# for at det virker ?

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
  <!--
    function openwin(url) {
      var winID = Math.floor(Math.random()*102548);
      window.open(url, winID, \'toolbar=yes,location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,width=\'+screen.availWidth+\',height=\'+screen.availHeight+\',left=0,top=0\');
    }
  -->
</script>
</head>
<body>
<a href=\"#\" onClick=\"openwin(\'navn_på_min_genvej_som_linker_til_delt_excelark.xlt\'); return false;\">LINKnavn</a>
</body>
</html>
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 14:58 #1
Jeg linker altså til en genvej der skal åbnes i et nyt vindue (et dobbeltlink om man vil! :-))

HorsMark
Avatar billede defrost Nybegynder
15. januar 2001 - 15:05 #2
Jeg har ikke kigget nærmere på det, men skal du ikke bruge return true i din onclick istedet for return false?
Avatar billede geeeet Nybegynder
15. januar 2001 - 15:05 #3
Prøv med \"c:\\stitilgenven\\navn.lnk\"

/Geeeet
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 15:11 #4
nope virker ikke :-(

...og jeg aner intet om JavaScript, er kun lidt hjemme i VBscript

HorsMark
Avatar billede decoy Nybegynder
15. januar 2001 - 18:37 #5
Hvis du har delt noget på et LAN og skal lave en genvej skal du have et coputernavn at henvise til :)

Det vil sige hvis jeg skulle lave et link til en mapper der hed musik på min computer på netværket skulle jeg skrive

<a href=\"\\\\decoy\\musik\">Linknavn</a>

Eller bruge IP nr

<a href=\"\\\\172.16.32.95\\musik\">Linknavn</a>

Mvh Decoy
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 20:11 #6
>>Decoy - Mit href-link skal åbne et andet link som før beskrevet og jeg kan godt åbne mapper men ikke åbne en linkfil til f.eks .xls filer ?

(tak for hjælpen med NT´eren :-))
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 20:12 #7
...det lyder sq efterhånden lidt af volapyk men jeg håber i kan gennemskue mit problem :-)
Avatar billede horsmark Nybegynder
07. februar 2001 - 00:54 #8
åbenbart ikke :-(