Avatar billede noopen Nybegynder
07. december 2003 - 12:06 Der er 9 kommentarer

news script fungere ikke

<html>
<body>
<?
$db=mysql_connect("localhost", "user", "pass");
mysql_select_db("nyheder",$db);
$foresp=mysql_query("select dato, overskrift, tekst from nyheder order by dato desc limit 0,2");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo"<b>$sata[1]</b>-";
    echo date("j/n - y", $data[0]);
    echo "<br>$data[2]<br><br>";
}
?>
</body>
</html>

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/nopn/nyhed.vis.php on line 7

den brokker sig ... hvad kan det være ??
og på for hånd til for alt jeres hjælp :)
Avatar billede schaefner Juniormester
07. december 2003 - 12:12 #1
$foresp = mysql_query("select dato, overskrift, tekst from nyheder order by dato desc limit 0,2") or die(mysql_error());
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 12:13 #2
Tjae, enten har du ikke adgang til db eller også findes tabellen nyheder ikke.

Prøv at lave det her i stedet:

$db=mysql_connect("localhost", "user", "pass") or die(mysql_error());
mysql_select_db("nyheder",$db) or die(mysql_error());
$foresp=mysql_query("select dato, overskrift, tekst from nyheder order by dato desc limit 0,2") or die(mysql_error());
Avatar billede thb Nybegynder
07. december 2003 - 12:58 #3
Du skal nok ændre
echo"<b>$sata[1]</b>-";
til
echo"<b>$data[1]</b>-";
Avatar billede noopen Nybegynder
07. december 2003 - 13:07 #4
ja det der med $data fandt jeg selv ud af men jeg har et  klamt problem :)

echo date("j/n - y", $data[0]);

den viser ikke dato ?? why fatter det ikke ? det burde den jo ?

http://www.nopn.frac.dk

der er et på forsiden den virker fint nu men datoen bliver ikk vist ??
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 13:12 #5
Hvad type er dato, og er du sikker på at den indeholder noget?
Avatar billede noopen Nybegynder
07. december 2003 - 13:19 #6
øøø forstår ikke hvad du siger :) er lige begyndt at lære php
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2003 - 13:20 #7
Prøv echo $data[0]; til at starte med og se om den overhovedet indeholder noget.

Dernæst tjekker du hvilken datatype dato er sat til i din database, og skriver det her.
Avatar billede noopen Nybegynder
07. december 2003 - 13:26 #8
id  dato  overskrift  tekst
Edit  Delete  1 2003-12-07 12:51:57 HEJ tror sq det virker !
Edit  Delete  2 2003-12-07 12:59:22 hej lala ?

datoen skulle virke
Avatar billede schaefner Juniormester
30. januar 2004 - 11:40 #9
Hvorfor ikke bare udskrive datoen uden at køre den igennem date, den er alligevel ikke i et format den kan forstå.

echo 'Dato :'.$data[0];