Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:00 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HL Server Start og stop script

Hejsa, jeg har en cs server, hvor der er div klaner der gamer på, alt efter aftalt tid, men jeg mangler et script der kan starte og stoppe serveren, efter end spil.
Jeg ved ikke hvordan det laves, men jeg har lavet en start fil til cs, og man kan jo altid slå serveren ihjel med killall :-)
Men kan det nogen lave såden et scrip for mig, jeg er selv ejer af serveren, så hvis det kræver div rettigheder aller andet, er dette ikke noget problem.
Hvis der skal andrer oplysninger til, må i bare sige til.

Håber en kan hjælpe mig :-)
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:41 #1
det skal vel køres på et bestemt tidspunkt... det er lidt svært at få PHP til...

du kan fx oprette et cronjob der kalder PHP filen hvert 5. minut... så får du startet / stoppet den inden for 5 minutter af hvad du gerne vil... ;)

du kan kører commandoer via exec commanoderne
http://php.net/exec

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:44 #2
næ det skal ikke gøre på bestemte tidspunkter, kun når folk skal bruge cs serveren.
Så var det vist lige jeg glemte at informere om at det er en linux server, så det burde da kunne lade sig gøre, problemet er bare jeg ikke kender til at kode php
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:47 #3
"stoppe serveren efter endt spil"... hvordan ved du spillet er slut?

og få dog nogle bedre intereser end CS - det spil's "mindst holdbar til" dato er overskredet med 3-4 år !

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:50 #4
haha, nu eer det heller ikke mig der spiller det, jeg hoster kun serveren .-)
Det andet er at det er ikke mig der skal stoppe det, altså, når en klan skal spille, logger han/hun ind og starter serveren op, når de er færdige logger de ind og stopper den igen, det var det jeg mente.

og ja cs spillet, skulle have været ryddet væk, men det går nok aldrig af mode
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:55 #5
okayy...

jeg ved ikke lige hvordan HL serveren virker da jeg aldrig har brugt den...

men du kan fx lave denne fil:

--- srvctl.php ---
<?php
/*
: Wannabe HL server-controler
: Writen for wl-shadow in EXP://436798
*/
if(isset($_GET['start'])){
  echo "<pre> Server Started!\n\n";
  echo shell_exec('/path/to/start/script');
  echo "</pre>";
}
elseif(isset($_GET['stop'])){
  echo "<pre> Server Stoped!\n\n";
  echo shell_exec('/path/to/stop/script');
  echo "</pre>";
}
else{
  echo "<a href=\"?start=1\">Start server</a><br>\n<a href=\"?stop=1\">Stop server</a>";
}
?>
---

Morten
Avatar billede xenophobia Nybegynder
06. december 2003 - 22:56 #6
Counter-strike tog livet af Quake 2 Action!!! AQ2 var det spil i Danmark der havde flest klaner midt i 90'erne, men så kom CS med sit cheating, bots og bunny-jumping forbudt! Det hedder strafe-jump og det er en kunstart! Usle CS...!
Ahh...det hjalp =)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:57 #7
det vil jeg da se efter, jeg har lavet start scriptet således at det starter cs serveren i en screen mode, som starter op i baggrunden, men jeg kigger lige på det :-)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:59 #8
lige en ting, det er ikke nødvendigt at brokke sig til mig over cs, jeg spiller det stadig ikke, folk har sin smag for spil,, BATTLEFIELD styrer
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:59 #9
xenophobia -> hæhæ... ;)
tror godt vi kan blive enige om at CS er værre en [indsæt tilfædigt synonym for lort her]

og graffiken - hvordan kan folk holde ud at spille det spil? - du kan ikke se forskel på et ansigt og en papkasse på 5 meters afstand....

og fysiksystemet...

og ...

i det hele taget er CS bare dårligt

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 23:01 #10
MOH:AA og Batlefield er lækre spil ;) jeg kan sku' godt lide WW2 shootere... men så kom Linux... og så var der ikke så mange spil - så nu står den på KHangMan, KScrambledWords og KBounce

se det er klasse spil ;)

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 23:04 #11
:-)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 23:17 #12
Det er nice nok,, lavede simpel killall script, til at stoppe den med,, og nu duer det sku :-)
Så mangler jeg bare lige et svar fra dig, skal så lige have det bøvlet sammen med resten af siden :-(
men det går da fremad
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 23:19 #13
svaa'r

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 23:19 #14
10/4
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 23:19 #15
killall er ikke den mest optimale løsning - men det er OK...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 23:21 #16
295 foes to the top ;)

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 23:24 #17
ja, men det virker da :-)
findes jo nok mange måder at gøre det på, men jeg er ikke så meget inde i alt det der endnu, så jeg ligner bare et stort ? når folk snakker scripte og php
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 23:26 #18
kender ikke serveren - så ved ikke hvordan man starter/stopper den via commandoer...

men ellers er der ikke andet - du skal bare kalde start/stop kommandoer

Morten